Sofia Lindström

Tävling!

Publicerad 2013-05-11 18:57:50 i Bello, Vardag,

Jag som lovade bättre bloggning lyser med min frånvaro - bra jobbat! (Y)
Men jag skyller som vanligt på skolan, har haft en PA rapport som skulle in i Onsdags, hare en slutuppgift i dans som ska in i morgon och även uppgifter i naturkunskap B och Nutida konst, dessutom var jag borta onsdag - torsdag då jag var i sthlm och kollade på One direction - DOG av lycka!
 
IALLAFALLLLLLL!
Idag var det tävling på schemat, med div 3 laget i Tollstad.
 
Har ju tränat en del i tollstad vilket är bra så Bello känner igen sig!
 
Var där två timmar innan min start för att försöka se när Matilda (hästskötare) red men missade henne precis... Efter det fick vi vänta ca 1 timma innan nästa lagemeddlem startade.
När hon hade ridit plockade vi ut Bello och började rida fram. Han kändes riktigt lätt och fin på framridningen, stadig i formen och lätt i handen. han reagerade inte för alla blommor och buskar som var uppställda som "avskärmning" mellan framridningen och en av tävlingsbanorna som var ute. Allt kändes super bra och galoppen var finare än vad den någonsin vart på tävling, väldigt rund och reglerbar.
Tränade lite halter och även i dem behöll han den runda fina formen.
 
Min klass gick inne i ridhuset så Ca 5 minuter innan min start fick jag gå in där och rida i Collecting ring, han var något rädd för en solkatt men det kom hans snabbt över.
När det var vår tur att gå in på banan så började jag med att rida runt uppe vid domaren då han tittade lite på deras bord och några buskar, han blev väldigt spänd men efter ett par 8volter började det släppa.
 
Fick min startsignal och började rida ganska direkt. Han var lite spänd på uppridningen och ville inte riktigt gå ut i hörnen på domarkortsidan men annars tycker jag han var fin, fick avbrott i sista galoppen men annars tycker jag att allt gick bra, tyvärr tyckte domaren helt tvärt om.
 
Fick bara massa kommentarer som "ur form" "mot hand" "ut i hörnen" inte en endaste liten possitiv kommentar om något annat som var bra.
Som slutkommentar så stod det i alla fall något som typ "trevlig häst som för dagen är lite spänd, mot hand och tappar form"
 
Jag tyckte ändå nästan att det var en av våra bättre starter, men inte om man kollar på procenten som slutade på 55,89. Tråkigt!
 
Men vi tar nya tag och har en tävling inplanerad till helgen igen, står som 4e reserv i LB:1 klassen så får se om jag kommer med.
 
Denna bild är tagen i Tollstad när jag tränade på deras stora Utebana!

Kommentarer

Postat av: Tussie & London - med drömmen att rida SM

Publicerad 2013-05-14 18:33:48

Sv; Åhå, okej då förstår jag..

Svar: Var sjuk nästan hela förre året och i slutet fick jag ridförbud 8 veckor, han höll på att gå i taket! ^^Hur gör du med din häst? :)
sofialiiindstrom.blogg.se

Postat av: Elin

Publicerad 2013-05-14 20:14:19

Synd att du och domaren inte hade samma åsikt, men skönt att du fick en bra känsla i alla fall! Det är ju det som är det viktigaste egentligen :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela