Sofia Lindström

Ridning igen!

Publicerad 2013-03-02 13:30:00 i Vardag,

Idag blev det äntligen ridning igen, vilket var kul! :)
 
Stod länge och borstade innan han fick ett pass på banan med dressyradeln. Han var ganska tung i handen och lite seg, men ändå väldigt fin och stadig i formen. I efterhand känner jag att jag skulle haft sporrar på men etfer som han vart så kännslig så unvek jag dem idag.
Red inte längre än 30 minuter, men kände att det inte behövdes mer efter den låga aktiviteten i veckan. Jobbade mycket trav på volter och testade även lite galopp. Vänstergaloppen var helt underbar måste jag säga, lycka!

Jag märker att Bello är lite osäker när det är snö på banan, trotts att han har broddar så blir han försiktig och bryter hellre av än att ta ett steg för mycket. Men men, snön förvinner nog snart och då tusan ska det ridas för fulla muggar!
 
Hade med Systemkameran till stallet så jag fick mamma att fota lite, vart en del bra bilder och solen tittade fram ett litet tag!
Dock var det galet kallt med tanke på att det blåste sjukt mycket!
 
De nya ridbyxorna blev de som ni ser på bilden över. Ett par helskodda pukeür Lucinda. Inveg dem idag och de var riktigt sköna, lite stela nu i början men tror de blir grymma efter att jag använt dem ett tag! :)
 

Kommentarer

Postat av: Tuuli Elmgren

Publicerad 2013-03-02 17:44:40

Fina bilder (:

Svar: Tack! :)
sofialiiindstrom.blogg.se

Postat av: Linn

Publicerad 2013-03-02 21:39:07

Va fina ni är!! :D <3

Postat av: Vilma

Publicerad 2013-03-06 11:43:48

Ner med hälarna ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela