Sofia Lindström

Resultat

Publicerad 2013-03-30 20:18:00 i Vardag,

Igår gick första omgången av Div 3 lag dressyren på häst av stapeln i Heda!
 
Jag och resten av laget var där och kämpade tappert i super blåst, kallt väder och världens minsta ridhus att rida fram i.
 
Kom i alla fall dit i god tid, anmälde mig och visade pass innan jag och mamma kollade på ett par ritter för att sedan ta ut Bello vid 12 tiden.
Att tävtta benen dagen innan var sjukt onödigt för det var otroligt kladdigt på parkeringen så benen såg hämska ut bara jag tog ut honom ur transporten...
 
Började i alla fall rida fram i det minimala ridhuset som seriöst var mindre än våran gammla, lilla ridbana, galet trångt med en massa storhästar där inne.
 
Han var väldigt fin på framridingen, lite störd av att det var många hästar på lite plats då han ifta blir ganska rädd när någon rider förbi nära.
Skrittjobbade mycket, tränade vissa travmoment från progrmmet och passade på att galoppera när de flesta försvunnit ur ridhuset, startade näst sist i klassen som tur va så det droppade av folk lite då och då!
 
När jag kom in på banan sedan blev han super spänd. Äden det var ett litet ridhus så det var bara staket där dommaren satt, annars red man längt med väggarna = inget bra för mig och Bello.
Först gick han knappt fram så jag travade runt i lätt ridning för att få honom att slappna av vilket funkade efter ett tag, tyvärr fick jag startsignal lite snabbare än vad jag hoppats på så fick inte bort tillräckligt mycket spänning tyvärr...
 
Red i alla fall genom programmet och tänkte bort att han var spänd och fokuserade istället på de olika momenten vilket fick honom att slappna av lite. Fick ett avbrott i den ena galoppen och sedan fick han panik i hörnet efter travlängningen innan uppridningen, tyvärr...
 
Eftersom han var så spänd kunde jag inte riktigt få ut honom i alla hörn vilket ledde till dåliga vägar och procenten blev 56.96%
Trotts att det låter som att det var ett kaos program så är jag nöjd. Han var finare än någonsin på framridningen och på banan stressade jag inte upp mig över att han var spänd utan jag fortsatte som vanligt - vilket jag har haft vårt med innan, varesig det är på träning eller tävling!
Att tillägga är även att det var vår 3 dressytävling och de två tidigare har vart i mjölby där han vart flera gånger förut så det är inte så konstigt om han stressar upp sig över ett nytt ställe när han inte är van!
 
*Här hade jag tänkt att ladda upp en fin bild på laget men det sket sig eftersom bilderna inte vill sammarbeta...*
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela