Sofia Lindström

Lördagsträning!

Publicerad 2013-03-23 13:43:41 i Vardag,

Hade tränig i morrse, klockan 10 i morrse var vi på plats i Folåsas ridhus, redo för dressyr!
 
Monica hade med sig sin unghäst som hon tömkörde när jag kom in, helt tokig var hon, en himla massa trix hade hon för sig vilket Bello tyckte var skapligt skumt! ^^
 
Tränade mycket övergångar idag. Först skritt, trav, skritt på volt, sedan bytte vi skritten mot galopp.
Kändes bra och när jag kom ner i sadeln ordentligt så fick jag ett lätt stöd i handen.
 
När vi övat på det i båda varven så red vi först igenom dressur delen av LC:2, tänkte mycket på övergångarna och lade fokus på det man kan plocka extra poäng på!
 
Sedan red vi igenom hela programet några gånger och sistta gången gick det riktigt bra. Det ända var att jag kännde att jag inte kom ner så djupt i sadeln vilket gjorde att jag studdsade en hel del men det är bara att kämpa!
 
Första Div 3 är i Heda på fredag och just nu känns det bra. Ska försöka få in en träning på Måndag och sedan så ska vi även träna på tosdagen innan! :)
 
Här är en bild tagen utanför Folåsa i sommras, saknar värmen något enormt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela