Sofia Lindström

Kan ha vart den bästa träningen någonsin!

Publicerad 2013-03-11 20:55:02 i Vardag,

Halli hallå!
Dagens planer höll till punkt och pricka, skönt!
 
Red Gösta på banan det första jag gjorde när jag kom till stallet! Har aldrig ridigt honom seriöst innan så till en början var det lite konstigt då han är ganska speciell, men när jag kommit in i det hela gick det riktigt bra och han var fin. Mycket volter och rakstälning på långsidorna, gjorde även en del halter. Han får nog ett pass imorgon oxå!
 
Efter det tog jag in Bello, ställde honom i boxen medan jag putsade mina stövlar innan jag gjorde iordning honom. Sedan fick han stå kvar på uppställningsplatsen medan jag mockade och sedan åkte vi mot träningen!
Kan ha ridit en av mina bästa träningar någonsin, helt underbar känsla fick vi idag!
 
Han var fin redan från början och jag kunde minska mina hjälper ordentligt och bara njuta!
Efter framridningen böjade vi med öppna längst ena långsidan och längst den andra skulle jag göra små skänkelvikningar in och ut hela vägen.
 
I början var det lite kaos men det släppte med tiden! När vi gjort det gick vi över till meddellinjen och gjorde skänkelvikninga fram och tillbaka över den, och det var helt klart de bästa skänkelvikningarna vi gjort.
 
Avslutade med trav och galoppjobb på volten och guud vad fin han var! Har ju pratat om att galoppen har gått dåligt och vart lite kaos artad, men idag var den så himla härlig. Rund och luftig, en otroligt underbar känsla som jag ska lägga på minnet!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela