Sofia Lindström

TRÄNINGSVERK!

Publicerad 2013-01-10 14:21:14 i Vardag,

Gud vad jag har ont i benen, världens träningsverk!
 
Körde intervall träning med Bello igår, 3 min galopp och 2 min skritt x4. Egentligen ska skritten vara 1,5 minuter men efter som han kommit igång nyligen fick han två minuter.
 
Det var mjölksyra till max och jag hade svårt att stå på benen när jag var klar, att stå i lättsitts en längre period är jobbigare än vad man tror!
 
Dessutom bjöd Bello på världens flygtur.
Det började men att han blev rädd för en vattenpöl så han slängde sig åt sidan, nästa varv red jag istället innanför pölen men dp några meter senare fick han rycket och började bocka och sparka bakut vilket leder till att jag tappar ena stigbygeln och han tvärvänder åt andra hållet och vägrade bryta av från galopp, när han sedan snubblar blev allt ännu värre och jag trodde jag skulle sluta på backen men nej då!
 
Sedan jag fick Bello har min balans blivigt otroligt mycket bättre, och nu klarar jag av de flesta av hans påhitt, tackar även den nya hoppsadeln som gjorde att jag fick lite extra stöd! (Y)
 
Senare idag är det dressyrträning som gäller, tror den är runt 5 tiden någon gång. Innan dess ska allt puttsas och jag ska plugga lite.
 
Sötis mule
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela