Sofia Lindström

Träningen idag!

Publicerad 2013-01-19 18:27:59 i Vardag,

Som sagt, träning i en himla massa minus grader idag. Till en början ville jag typ dö men lyckades tina upp efter ett tag.
Bello var väldigt stel och det tog ganska lång tid innan det släppte och jag kunde rida med mindre och mindre hjälper.
 
Red mycket på volt för att sedan rida runt fyrkanten, innanför spåret och rakrikta honom, sedan en volt innanför spåret och sedan tillbaka på fyrkanten.
Fick hela tiden jobba med ytterhjälperna då han drog sig utåt. Sedan gjorde vi samma sak fast lade till en galoppfattning på ena långsidan och där skulle jag hålla honom så rak jag kunde vilket gick riktigt bra efter första fattningen.
 
Jobbade även med öppnor i trav och galopp, första gången i galopp och det gick faktiskt över förväntan.
 
Trotts att det satt långt inne idag är jag nöjd med träningen, skönt att en "dålig dag" kom när vi hade träning, då fick jag hjälp med hur jag ska jobba när jag har en dålig dag hemma vilket är bra!
 
Har lite bilder, men de från dagens pass är inte mycket att se tyvärr då min mamma inte är speciellt bra på det där med att fota, dessutom har hon varken tålamod eller ork till det tyvärr...
Visar de bilder jag har imorgon skulle jag tro!
 
Liten glad Sofia på sin första clerround med nya hästen
 
 

Kommentarer

Postat av: Olivia Gustavsson

Publicerad 2013-01-19 19:44:50

Min mamma är också jättedåligt på det där med att fota, haha!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela