Sofia Lindström

Träning igår och aktivering idag!

Publicerad 2013-01-11 20:45:34 i Bello,

Igår var det som sagt träning för Monica som gällde.
Började skritta och jobbade honom ganska direkt efter att han fått gå på långa tyglar ett tag.
Mycket öppnor, flyttande för skänkeln, halter samt ökningar och minskningar innan jag lade in lite trav.
 
Först bara lite lite trav och sedan lade jag till mer och mer. Red volter och övade sedan på att avsluta öppnorna och slutorna på ett bra sätt som passade Bello.
 
Lade även väldigt mycket fokus på mig själv, min sits, vikt, händer och allt. Fick en massa bra tips så ska verkligen försöka tänka på allt tills nästa träning även om det är svårt att märka alla "fel" man gör utan någon som påpekar det hela tiden...
 
Idag gick jag upp innan skolan för att skritta och jogga ute på Bello. Var riktigt glad att jag lade fleece täcke över sadlen annars hade min rumpa frusit hjäl tillsammans med mina öron som nästan trillade av. Det var galet kallt och blåsigt samtidigt som det snöade, men som tur va så blev det bättre när vi vände hemmåt.
 
På bortvägen var Bello dessutom ganska spänd och seg vilket gjorde att det gick i snigelfart, medan traven hemmåt var som värsta travar traven! ^^

Imorgon blir det ett dressyrpass och på söndag blir det galopp program igen, om underlaget på banan tillåter det vill säga. På måndag tänkte vi åka till ridhus igen och denna gång hoppa lite och sen på tisdag är det dressyr träning igen!
 
Bilder från en av mina sämsta träningar någonsin, ingenting funkade mellan mig och Bello och jag var så himla besviken på min egen ridning. Bommar och upphöjda bommar för Monica, träningen var as bra men Bello och jag ville olika saker!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela