Sofia Lindström

Torsdag idag!

Publicerad 2013-01-24 19:34:33 i Bello,

Idag är det torsdag vilket betyder kort dag i skolan. Först en timma svenska, där vi idag hade frivillig filmtittning, stannade dock bara typ 45 minuter av filmen (som var över 2 timmar) för att den var sjukt seg till en början. Efter det hade jag håltimma till halv 11 innan jag hade Matte C..
 
Fick tillbaka mitt omprov som oxå hade IG på och fått plugga ännu mer på och som jag enligt min lärare bara gjort tre av 5 uppgifter på. Försökte övertyga honom om att jag visst hade gjort alla uppgifter vilket jag var bombsäker på, trodde han kanske rättat någon annans prov men icke. När han sedan hämnade några andras omprov visade det ju sig att jag visst hade gjort alla uppgifter, men efter som jag lämnat ganska mycket plats efter 3e uppgiften (för jag visste inte hur mke jag skulle behöva till 4e talet) så ANTOG han att jag inte gjort fler tal och därför inte ens kollat igenom alla papper.... Var alltså egentligen godkännd och hade klarat alla uppgifter utom en, som jag rättade till idag och fick alla rätt.
Efter det skulle vi jobba med nytt som alla utom jag haft genomgång på och läraren vägrar förklara för mig hur jag ska göra och säger bara "läs exemplet i boken", vilket inte gjorde mig klokare. Tur att jag har klasskamrater som fattar någgorlunda i alla fall....
 
Efter det åkte jag direkt hem och käkade lunch och tog det lugnt ett tag innan jag åkte bort till Bello.
Red 55 minuter på banan och är såååå himla nöjd. För det första var det LJUST och härligt väder. solen sken och jag red till och med utan jacka, det ni! ;)
 
Gjorde mycket varvbyten, 8 volter, öppnor och stora volter. Öppnorna var lite knackiga med resten funkade riktigt bra och jag kunde fokusera på att rida med en lätt och stadig hand. Kunde även lägga tid på galoppen, vänstervarvet var riktigt bra med tanke på hur lite galopperad han är de senaste månaderna. I högervarvet har både jag och Bello det lite svårare så allt blir lite extra jobbigt men vi kämade på ändå.
 
Avslutade passet med att vara livrädd för något som kallas människor. Vet inte om ni har sådana där ni bor? Här är de ganska ovanliga vilket gjorde att Bello fick spelet när han såg en... -.-'
 
Efter det mockade jag och gav hästarna lite hö innan jag åkte hem och bakade tårta till imorgon.
Har PA rep mellan 12 och 3 så vet inte riktigt hur det blir med ridningen än.
 
Nu har jag precis käkat och kört 1.6 kilometer på crosstrainern, framför brasan desssutom - död tjej! Och igår var jag duktig och gjorde 200 sittups, några hela vägen upp, några halva och ett par till sidorna, känns i magen idag vill ja lova! ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela