Sofia Lindström

Ridning!

Publicerad 2013-01-02 13:05:43 i Vardag,

Efter som det har vart väldigt mildt ett par dagar så var underlaget på banan riktigt bra idag, lite is på ena långsidan bara men det var ju ingen fara eftersom Bello har brodd.
 
I början av passet var han väldigt spänd och vägrade gå på spåret vid ena långsidan där en av Vilmas hästar hållt på att gräva lite, vilket kunde vara livsfarligt om man heter Bello Fiero.

Men med en noggranframridning så släppte det och han blev faktiskt super fin. Red mycket volter för att få honom mjuk och fin i sidorna och sedan red jag bågar över meddellinjen
 
Ritade en fin bild för att ni ska förstå! ;)
Typ som serpentiner men inte hela vägen ut till spåret och mer slalom liknande vägar. När jag gjort det ett antal gånger i båda varven lade jag även in att lägga en volt på mitten (den gula grejen) för att kolla så att jag hade med honom för ytterhjälperna ordentligt! (Y)

Super nöjd med dagens pass, och traven i slutet var helt underbar! :)
 
Imorgon blir det dressyrträning igen och tillsdess måste jag leta reda på Bellos boots och putsa lite utrustning.
Hittar jag inte bootsen blir det en tur till sharpman för att inhandla nya (kanske gör det ändå hihi)
 
Riktigt sugen på dessa boots från shockemhöle som kostar 225:- för två par
Eller ett par av dessa orangea för att vara lite crazy och tänka mer på min plånbok då dessa endast kostar 69:- för två stycken!
 
Drömbootsen är dock ändå dessa från Eksadron som kostar lite över 400 för två stycken. Dags att vinna på lotto! (Y)

Kommentarer

Postat av: Lisa Brännström - Dressage By Lisa

Publicerad 2013-01-13 19:29:12

Bootsen från eskadron är sjukt snygga! Önskar bara att de var lite billigare ;)

Svar: Eller hur, men som sagt lite för dyra med tanke på hur fort de slits! "/
sofialiiindstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela