Sofia Lindström

Ridhuset!

Publicerad 2013-01-07 20:35:04 i Vardag,

Var ju som sagt med Bello till ett ridhus en sväng.
 
ibörjan var han lite spänd över att vara i ett nytt ridhus och galoppen var som ett ända galopprace ponnyer imellan, helt kaos. Gick tillbaka till skritt igen och red mycket små volter, en i varje hörn och en på varje långsida, sedan travade jag lite öppnor och gick sedan tillbaka till skritt och tränade på halterna, för att han ska stå jämnt och på så lite mark som möjligt. Gick bättre och bättre.
 
Travade och skrittade sedan av honom innan vi åkte hem igen och då fick han sin kvällsmat vilket verkade uppskattas.
 
Imorgon vet jag inte riktigt hur jag ska kunna motionera honom, det är kolsvart när jag kommer hem och om banan är frusen vet jag inte vad jag ska göra, han behöver ju hållas igång ordentligt nu! BUHU!
 
 
En bild från en mindra uppskattad promenad i snöstormen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela