Sofia Lindström

Ny termin!

Publicerad 2013-01-08 17:42:52 i Bello,

Idag var första dagen på min sista gymnasie Termin, gött!
 
Skapligt död tjej som släpade sig upp ur sängen i morrse och det blev ju inte bättre av att jag möttes av snö kaos när jag öppnade dörren och skulle köra till stationen...
 
Kom efter lite tpg krångel iväg till skolan och min matte lektion, gick igenom provet och lite inför mitt omprov - så otaggad på det.
Sen 5 minuter rast till Naturkunskapen som var lång men intressant så det gick fort, efter det snabb mentor och sedan pannkakslunch, yeey! :D
Efter det hade jag ju håltimma till två men gick och pratade med läraren som sa att mo vi börjat med våra arbeten kunde vi slippa lektionen, GÖDD GÖDD GÖDD!
 
Kom hem och käkade lite snabbt för att sedan byta om och åka till Bello som rullat sig så mycket han bara kunde, inte kul att får bort det!
 
Tog sedan ett pass på banan, hade tänkt mig ett riktigt dressyrpass men dressyrsadeln och tränset + min hjälm var i mammas bil.... Fick istället slänga på hoppsadeln, det andra tränset och min gamla hjälm.
 
När han var uppvärmd i både skritt och trav så gick jag tillbaka och skrittjobbade honom, öppnor, bakdelsvändningar och skänkelvikningar, han blev riktigt fin och släppter till efter ett tag.
Sedan tgo jag galoppen, galopperade ganska länge på en volt för att han skulle få upp flåset lite. Red i lätt sitts då det är lättast att komma åt honom och få ner huvudet på honom då.
 
Efter galoppen blev han lite svårare att jobba i traven, men red lite volter innan jag joggade av honom på långa tyglar.
 
Trotts att passet inte blev som jag tänkt så är jag nöjd, speciellt efter som jag inte kännde att jag fick en speciellt bra kännsla igår, i alla fall inte i galoppen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela