Sofia Lindström

Måndags träning

Publicerad 2013-01-29 17:54:09 i Bello,

Tränade för Monica igår och det var nog en av våra bästa träningar någonsin, så himla nöjd och sååå himla trött i kroppen idag! ^^
 
Efter framridning i alla gångarter gick vi tillbaka till skritt och jag lade mig på en av de stora volterna där jag sedan skulle jobba med att lägga ner honom i formen.
Mycket koncentration på frammåt bjudning och mina hjälper. I skritten skulle han nästan takta fram, vilket var väldigt svårt då Bello inte är den häste men det bästa frammåt drivet. Efter ett tag gick Monica efter oss med körpisk för att få fram honom så att jag kunde tänka mer på min ridning och formen än på farten.
Började i skritt och lade sedan in några travsteg, sedan behöll jag traven och lade till sist till galopp.
 
Det var en så himla bra träning, jag hittade lite nya knappar och fick ett nytt tänk, är super duper nöjd med hela träningen och Bello var så himla fin.
 
På torsdag blir det träning igen och på lördag är MRK-cup som gäller, rider LB:1. Är mest med för att både Bello och jag ska få lite mer tävlingsvana innan DIV 3.
 
Hade helt glömt bort tävlingarna i helgen, är även en lokal på söndagen men har glömt anmäla mig (eller jag trodde jag var anmäld) Och nu är alla platser tagna med en massa på kö så det blir att bara åka på Lördag!
 
Idag joggades han lite lätt i låg form för att få sträcka ut sig efter igår och imorgon blir det ett "vanligt" dressyr pass hemma!
 

Kommentarer

Postat av: Erica

Publicerad 2013-01-29 19:35:37

Vad fin ponny du har! :D Vilken klubb tävlar du för? :)

Svar: Han är faktiskt storhäst! Tävlar för Mjölby Ridklubb detta år! :)
sofialiiindstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela