Sofia Lindström

Hoppning!

Publicerad 2013-01-27 18:15:57 i Vardag,

Ridsport galan igår, lite av en besvikelse om man jämför med tidigare år, men men vi gjorde det trevligt ändå! Dock var disco delen kass så Vilma, Jennifer och Frida bestämde sig för att dra ut på krogen medan jag åkte med Vilmas föräldrar hem då jag inte mådde bra.
 
Kom i säng runt halv 2 och skuttade upp vid 8 i morrse. Chill frukost innan jag städade genom sovrummet och pluggade innan jag åkte bort till stallet.
 
Packade ihop Bello och åkte till Walltorps ridhus där vi hoppade lite. Under framridningen var han väldigt fin och lätt i munnen, lite tjaffsigare i höger varv och så var han lite töntig för samma saker som vanligt men det blev bättre och bättre.
 
Började med att trav hoppa ett minimalt räcke och sedan en oxer innan jag kom på båda i galopp och sedan höjde upp lite. Låg väll på kanske 60 cm.
har ju inte hoppat sedan i oktober någon gång så jag trodde han skulle vara mer vild än tam så jag tog på mig västen för säkerhets skull. Dock skötte han sig riktigt bra och höll sig på backen även om han blev lite springig.
 
Galoppen och entusiasmen är det ända jag klagar på idag. Galoppen var orytsmisk och hur mycket jag än jobbade blev det inte bättre, och när jag skulle hoppa var han ganska loj och oengagerad, lyffte knappt på benen och bara flängde sig över.
Men men, efter ett så långt uppehåll är jag ändå nöjd ska försöka åka och hoppa lite oftare nu, bara tiden räcker till!
 
RIKTIGT gammal bild från en clerround i nyckelby som jag lyckades leta fram på datorn, där ser man!
 
 
Mamma filmade en hel del idag, ska försöka föra över det till datorn så jag kan visa lite! :)
Nu i veckan blir det två träningar för Monica, skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela