Sofia Lindström

Torsdags träning!

Publicerad 2013-02-21 19:55:31 i Vardag,

Kort dag i skolan idag!
Först svenska lektion, lyssnade på två redovisningar innan det var min tur att redovisa. Höll en 5 minuters pressentation och tecken och signaler mellan djur och djur, och djur och människor! Var galet nervör som vanligt men klassen och läraren tyckte det var bra så jag slutade med ett VG+. Sjutk gött med tanke på att jag satt och panikade över denna redovisning tidigare i veckan eftersom jag trodde att det knappt skulle bli G eftersom jag hade svårt att förstå uppgiften.
 
Efter det var det håltimma och sedan matte C, koncentrationen låg i botten med tanke på att jag var super hungrig! Hängde i alla fall med i genomgången och lyckades lösa några tal innan jag sprang till matsalen och slängde i mig mat innan jag skyndade hem.
 
Tog det lugnt i 40 minuter här hemma innan det bar iväg till stallet. Fixade iordning Bello som tidigare fått fötterna kapade lite och på med nya sulor.
Åkte iväg till träning och red mellan 3 och 4. Jobbade mycket skritt och galoppjobb.
Red på en volt i skritt och när det kändes bra skulle jag fatta galopp och sedan bryta av innan Bello gjorde det, skulle även vara mer "med" i avbrotten och rida mer vilket gav ett bra resultat.
skritten fick vi traggla med ett bra tag innan det släppte lite, galoppen där emot kändes riktigt bra när han väl lugnade ner sig och inte var spänd över varenda vägg han såg.
 
Efter ett tag släppte vi volten och gjorde samma sak fast runt fyrkantspåret, och efter lite tragglande funkade även det helt kanon!
 
Avslutade träningen med att rida igenom LB:1, känndes väldigt bra och förutom några avbrott så är jag super nöjd!
 
Hade en väldigt bra känsla hela träningen, fick många bra tips och saker att tänka på.
Super nöjd med träningen och på söndag kör vi igen!
 
Imorgon får han vila då jag har kaos mycket på schemat, på lördag får mamma motionera honom då jag åker till sthlm över dagen, åker halv 6 på morgonen och är hemma vid 23 tiden på kvällen!
Träning på söndag och så ska jag skritta görsta igen innan Vilma kommer hem på kvällen!
 
Bello och Gösta, bur killarna i stallet!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela