Sofia Lindström

Tävlings resultat!

Publicerad 2013-02-02 17:58:08 i Bello,

Åkte till stallet vid halv 11 tiden i morse. Borstade, knoppade och borstade lite till innan det var dags att åka runt halv 1.
Kom fram till Mjölby ridklubb (som nu mera är min hemma klubb), anmälde oss och betalade innan jag drog mig mot dommarbilen och satt som skrivare i 40 minuter. Skit stressigt men bra då man hör lite hur dommaren tänker.

Var klar där vid 2 och sprang då bort till bilen för att byta till stövlar och ta på kavajen innan jag hoppade upp på Bello som Matilda hade skrittat åt mig i 30 minuter. Gick bort till ridhuset och skrittade något varv innan jag började trava.
Han känndes väldigt fin och lätt i formen. Mycket volter och raksträckor innan jag skritt jobbade och gick sedan tillbaka till trav och galopp!
Galoppfattningarna kändes super bra och likaså vänster galoppen, höger var sämre men bättre än vad den brukar.
Dock var det lite kaos då vi var kanske 5 tävlande i ridhuset tillsammans med 3ridskoleryttare som hade varken koll på regler eller hästar tyvärr...
Fick rida i collectingring ganska länge innan det var min tur att gå in på banan.
 
Väl inne på banan red jag runt nere vid dommar bilen för att få honom att slappna av vid den.
 
Sjävla programet gick bra, hade ett bra flyt mellan de olika momenten och det känndes som jag satt ganska stadigt och var stadigare på handen.
När vi kom till galoppdelarna kändes vänstergaloppen jätte bra, fick ett bra flyt och det kändes stadigt.
I högergaloppen hade jag lite svårt att få ut honom på spåret, när jag svängde mot bilen blev han lite spänd och bröt av lute snabbt, men i den nya fattningen behöll han formen väldigt bra och avslutade galoppprogramet helt okej.
 
Fick ihop 56,90%, inte jätte nöjd med precenten men det är en förbättring sedan sist, dessutom är jag väldigt nöjd med känslan efter ritten och jag tycker vi gjorde ett bra resultat för att vara vår andra dressyrtävling!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela