Sofia Lindström

Smärtsam lördag!

Publicerad 2013-02-09 15:47:21 i Bello,

Igår på idrotten sträckte jag min högra överarm, dessutom vaknade jag idag med världens träningsvärk, OUCH!
 
Säpade mig till stallet i snöovädret, Bello var super glad att få komma in då han typ höll på att frysa ihjäl nu när han är nyklippt!
Tog av täckena och borstade av honom lite snabbt med en ny borste jag köpte idag - gethår för att det ska vara mjukt när han är rakad.
Efter det slängde jag på honom dressyrsadeln och det tjocka ländtäcket och över det fick han ett fleecetäcke, ylletäcke OCH sitter vintertäcke och ändå frös han.
 
Tog på transportskydden och sedan åkte vi mot ridhuset när han kom in i transporten skakade seriöst hela transporten när han frös, stackars liten.
 
När vi kom fram till ridhuset var han helt uppstressad, så halva passet gick ut på att lugna ner honom. Han var super tittig och stressade upp sig över allt han såg, och inte såg.
Han har inte ritkigt kännts som sig själv de senaste passen, vet inte om det beror på det nya fodret i kombination med att han får förlite motion eller om det är något annat.
Ska i alla fall sluta med det nyta fodret nu tills han kommer igång och rids fler hårda pass i veckan, vilket blir när snön försvinner igen.
 
När han väl lugnat ner sig blev han riktigt fin i formen men det var verkligen inte på tal om att försöka galoppera eller rida igenom LB:2. Ska kolla med Monica om jag får byta till LB:1 annars struntar jag i programträningen och försöker få in en vanlig träning.
Känns inte bra att åka dit och rida ett program jag aldrig ridit igenom innan, dessutom lär jag inte hinna lära mig det!
 
Ge mig sol och ingen snö, NU!

Kommentarer

Postat av: JDBStories

Publicerad 2013-02-09 22:57:55

Fin blogg! Jag har en nystartad novell om Justin Bieber. Första kapitlet är ute nu! Titta gärna in och säg vad du tycker :)

Postat av: Lina - shettisblogg

Publicerad 2013-02-11 11:08:34

Håller med, vill inte heller ha en massa snö längre. Mycket hellre sommar och sol :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela