Sofia Lindström

Rida i snön!

Publicerad 2013-02-12 15:51:08 i Vardag,

Blev ett pass på sandbanan med Bello i morrse.
 
Red med fleece täcker över sadeln som vanligt eftersom han fryser så mycket. Brukar ha mitt fleece från Dina försäkringar eftersom det inte har några gjorar under magen, vilket är bra när man rider med det, tyvärr tog vi hem det för tvätt igår så jag fick ta mitt ganska nya fleece från Jacson, har bara använt det några gånger och har det som fintäcke - men inte nu längre... Har vart några råttor bland mina täcken och tuggat stora hål i det...
De har även tugat hål i hans vintertäcke med hals, men bara ett litet på insidan som tur är.
De lyckas alltid hitta och tugga sönder de nya knappt använda täckena istället för mina gamla skit täcken...
 
Hur som helst...
Jobbade mycket volter och varvbyten i traven innan jag lade mer fokus på galoppen, fattningar från skritt och trav, NOGGRANT.
Var noga med avbrotten, formen och ställningen.
 
Det kändes som att han inte kände sig helt säker på underlaget då det är lite snubbligt under, men så fort snön försvinner så tror jag det kommer gå ännu bättre.
 
Är nöjd med dagens pass, skritten och höger galoppen ska stärkas sen är vi farliga! ;)
 
På denna bild ser han verkligen ut som en helt aqnnan häst, han ser ut som en kraftig ponny istället för den spinkiga häst han egentligen är! ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela