Sofia Lindström

Försök att rida!

Publicerad 2013-02-26 17:13:00 i Vardag,

Vår turné började igår och min kropp är redan helt slutkörd och har ont över allt. Men jag trottsade smärtan idag för att rida Bello lite. Hade bara tänkt jogga honom lite, men när jag väl började trava kändes han inte bra alls.
Skrev ju här om dagen att han inte var sig själv, och idag när jag red var han verkligen inte heller sig själv!
Han knyckte med nacken, var bakskygg och allmänt konstig. Okej om han är pigg för att jag inte ridit så mycket de senaste dagarna men han har ALDRIG bettet sig såhär när han vart pigg innan, det kändes nästan som att han hade ont någonstans och gjorde allt för att komma undan!
 
Tog in honom från banan då och ställde in honom i boxen där jag borstade honom ordentligt och gav honom godis.
Imorgon kommer i alla fall veterinären och kollar igenom honom för säkerhetskull, känns skönt att kolla igenom honom ordentligt!
 
Ikväll när mamma kommer från jobbet blir det att gå en sväng till sharpman, ska testa ridbyxor, vilker var en av mina födelsedags presenter från mamma och pappa. Fick dessutom ett pressentkort av vilma och hennes mamma så ska se om jag hittar något fint! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela