Sofia Lindström

Tävling!

Publicerad 2013-04-06 17:48:37 i Bello, Vardag,

Idag stod som sagt tävling på schemat. Bello fick en kortare framridning än vanligt för att han skulle orka med, det har vart kanska mycket tränande på sista tiden som tagit på hans krafter!
 
Han kändes väldigt trött och seg på framridningen, så fort jag gjorde en förhållning ville han tvärnita ungefär. Men han var ändå väldigt lysig och fin i formen.
 
När vi kom in i collectingring blev han som en helt annan häst, han var rädd för allt, flög åt sidorna, spände sig och gick knappt frammåt.
Jobbade skritten och travade sedan i lättridning för att få lite mer framåtbjudning vilket hjälpte lite efter ett tag.
 
Gick in på banan så fort jag kunde när tidigare ekipage avslutat för att kunna trava runt, han spände sig på samma ställe som vanligt men idag kunde jag rida bort det och ändå få ut honom i hörnen fast han var spänd som en fiolsträng.
 
Trotts hans spändhet är jag nöjd med programmet, han behöll formen hela programmet igenom förutom när vi gjorde halten över medellinjen och skritten som läggs in i de två första snettigenom i trav.
Bättre att han blir spänd på våra hemma tävlingar (detta var ju bara för klubbmedlemar så inget super seriöst) än på tex Div 3 tävlingarna eller linkande.
jag har börjat lära mig att tänka bort spänningen och tänka moment för moment, men det är svårt när han bara stänger av och spänner sig.
 
Trotts att det inte blev några missar i programmet (avbrott eller utbrytningar) så fick vi bara 55,71(?) % vilket jag kan tycka är lite snålt kanske.

Fast dagens domare dömde alla väldigt lågt, så det var i alla fall inte bara jag som fick en hård bedömning!
 
Mamma filmade hela ritten, men sedan jag började använda min nya dator så vill inte min iPhone ansluta till den så jag får inte in bilderna på datorn, jätte konstigt!?!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela