Sofia Lindström

Dött!

Publicerad 2013-04-21 21:34:21 i Vardag,

Blev en omedvenet bloggpaus men nu är jag tillbaka igen!
 
I Tordags var det Monica träning på schemat, tränade mycket på galoppjobbet. Skitt - galopp på mitt volten, för att sedan träna skitt och sedan fatta förvändgalopp på voltspåret.
Han var riktigt duktig och trotts att det blåste storm och skakade i hela ridhuset så höll han sig i skinnet och skötte sig bra.
Han hade lite svårt att fatta högergaloppen i vänstervarvet så fick lägga en volt till häger och sedan göra volt tillbaka och behålla galoppen i det nya varvet.
 
I fredags fick bushästen vila, kom hem senare än tänkt från skolan så blev ganska seg, men pussade på honom ordentligt.
 
Lördag = Jobbigaste dagen någonsin. Kom till stallet vid halv 10, bar ihop alla hinder på banan till en klump så att vi kunde sladda banan, efter det fick Vilma och jag för oss att gräva bort den stora vallen som billdats längts med långsidorna. Världens jobbigaste påhitt och efteråt hade jag skapligt ont i händerna.
 
När det var gjort red jag Bello och Vilma red Mazza, Joggade bara för att bli av med ev träningsverk.
Efter det gick vi in och lagade lunch innan vi gick ut och byggde bana, Vilma hoppade Gösta och jag hoppade stor Ebba.
 
Var lite nervös till en början, ver hur Erb blir när vilma kräver lite av henne så ville försöka undvika att hon skulle börja bråka med mig - vilket jag lyckades med.
Började sedan hoppa lite lågt, gick sådär, hon blev lite lång och jag hade lite svårt att hänga med och vänja mig vid hennes steg och språng.
Men det blev bättre allt eftersom och ju mer vi hoppade.
 
Började framhoppningen med ett litet räcke med sockerbitar i kanterna och bom framför.
Sedan ett rött kryss och sist en mur innan vi satte ihop det första röda krysset med en oxer med vattenmatta där det var 5 språng emellan.
Sedan lade vi även till en kombination med två språng emellan.
 
När alla hinder var genomhoppade höjde vi upp lite, låg och tragglade röda krysset - vattenmattan ganska mycket då jag antingen fick tillbaka henne för lite eller för sent, hon blev för lång mellan hindern och så vidare. men efter ett tag gick även det bra! :)
 
Avslutade med att sätta ihop allt till en liten bana där hindren låg mellan 90 och 105.
 
Kom först på kombinationen, sedan muren och avslutade sedan med linjen på långsidan.
 
Kom in med en lite för lång häst på första hindret, men hon hoppade snällt ändå och sedan fick jag ihop och tillbaka henne bra till resten av hindren.
 
Den nervösa kännslan var som bortblåst efter framhoppningen, det var super kul att rida Erb från början till slut, och hoppningen var så lätt och rolig. Fick helt klart mersmak på den fronten! :)
 
Bild på vilma och Erb! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela