Sofia Lindström

Vet att detta är en hästblogg men...

Publicerad 2012-09-07 13:08:58 i Vardag,

... jag måste få skriva ett inlägg om min bästa vän som vi fick avliva för ett år sedan!
 
Ni kanske har fattat att det inte är en människa jag menar med tanke på att man inte avlivar människor? Hur som helst så var det min fina katt jag menar, Kurre!
 
När jag var 4 månader började det komma en katt hem till oss som smög runt i trädgåren, han kom närmre och närmre huset och att mamma började mata honom gjorde inte saken bättre och det slutade med att han fick flytta in!
En väldigt speciell och egen katt som man inte kunde tvinga till något, men Kurre och jag fick ett speciellt band! När han kom in och började bli tam började han sova i min säng på dagarna och han kom och lade sig i knät när man satt i soffan, samtidigt som han var väldigt social så har hen även väldigt egen och höll sig gärna för sig själv!
 
Så fort jag blev sjuk och låg i sängen så kom han och lade sig på min mage, det spelade ingen roll om jag bara hade lite ont i huvudet eller var magsjuk, han låg alltid där och höll mig sällskap hela dagarna så att jag skulle slippa ligga där ensam!
 
Och vid de tillfällena märkte man tydligt vilket passande namn han hade, han låg nämnligen och spann hela tiden, även om man inte klappade honom, han låg dör och kurrade hela dagarna - KURRE!
 
Åren gick och Kurre blev bara äldre och äldre, smalare och smalare, samt sjukare och sjukare!
När han kom till oss var han runt 3 år (efter som han är en hittekatt så vet vi ingen exakt ålder men veterinärerna sa runt 3) så när han han avlivades var han runt 20 år gammal!
 
han hade nästan inga tänder kvar, trotts att vi gav honom massa fet mat gick han inte upp i vikt + att han hade canser!
 
Han hade fått väldigt mycket mediciner från veterinären men nu ville de inte ge honom mer!
 
Så den 7 September 2011 fick han åka till katthimlen, och jag tror han har det riktigt bra där uppe!
 
Saknar honom varje dag som går, och jag kommer aldrig få en så bra vänn när det kommer till ett djur, ingen kan mäta sig med Kurre, han kommer alltid ha den största platsen i mitt hjärta!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela