Sofia Lindström

Träningen igår!

Publicerad 2012-09-25 19:31:59 i Bello,

Nu är det snart käk så jag bloggar lite snabbt om träningen igår innan jag ska käka och sedan fortsätta plugga!
 
Bärjade med egen framridning i skritt och trav och sedan gick Monica in och började hjälpa mig innan galoppen!
Höll oss mycket på volt och började i trav med att han skulle lossa i nacken. Han låser sig nämnligen och nacken blir helt orörlig så vi jobbade på att kunna "dra in örat" lite, hade lite svårt att komma på hur jag skulle göra men efter ett par varv så fick jag till det!
Gjorde detta i både höger och vänster varv innan jag började galoppera.
 
Galoppen var pannkaka i båda varven. Skulle hålla fram min vänsterhand (håller så himla hårt i den annars) och när jag kände att han höll på att han höll på att bryta av så skulle jag rätta det frammåt så att han inte fick bryta av förens jag ville det!
Kännde mig verkligen som på film typ när någon som inte kan rida ska ut och galoppera över fält på typ en westernhäst! Allt kännde så flaxigt och konstigt! ^^
 
När jag inte fick ornding på galoppen gick vi tillbaka till det svåra varvet och Monica sade till mig att fästa min blick på hindret som stod i mitten av den volten vi red på - fortfarande i galopp!
Red runt flera varv utan att släppa hindret med blicken.
Efter en stund sade hon till mig att blunda, fortfarande hålla galoppen och ligga kvar på volten!
Gud vad konstigt allt känndes, fast jag gick på en volt som var över nästan halva ridhuset känndes det som att vi låg och snurrade på en 15 meters volt typ! Konstig men väldigt bra kännsla!
 
Efter MÅNGA varv fick jag sakta av till trav och skulle fortsätta vara på volten och blunda, även där känndes det konstigt och dant men det gick jätte bra!
När jag väl fick öppna ögonen (först blev jag typ blind av lysena) så såg jag att Bello gick riktigt fint,och när Monica sade till mig att kolla ner på mina händer var de helt stilla!
 
Så bara av att jag inte hade sätt hur Bello sett ut och BARA gått på kännsla så blev allt mycket bättre!
Måste säga att det var en riktigt cool känsla att öppna ögonen sen! :)
 
Som några av er kommenterade så blev det den mörkgröna outfiten, såg ut som på bilden ovan fast med en svart V-ringad tröja över T-shirten för att inte frysa ihjäl! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela