Sofia Lindström

Träningen idag!

Publicerad 2012-09-09 16:57:21 i Bello, Vardag,

Dagens träning gick kanon!
 
Efter framridningen började vi med galoppjobb på volt, högergaloppen känns katastrofal och helt konstig! Vänster är helt okej men den känns inte "säker" jag måste slita som ett djur för att han ska orka hålla den!
 
Efter jobb med det så red jag igenom LB:1 Ett par gånger! Första gången gick det rätt dåligt men när jag körde en gång till gick det sjuukt bra! Galoppen var fortfarande inte tillräkligt bra men det andra känndes riktigt bra och stadigt!
 
Så nu är det mest galoppen som vi ska slita med, när den sitter så kommer det kännas riktigt bra! Bara att hoppas på att det är innan den 4e november!
 
Är i alla fall väldigt nöjd med träningen som känndes sjukt bra och jag har hittat lite nya grejer hos mig själv som förbättrar ridningen enormt!
Bla att jag roterar mina höfter i sadeln, jag ser alltså inte sned ut om man kollar men mina höfter är vridna. Måste alltså hela tiden sitta och "dra" tillbaka dem vilket är svårt då jag knappt märker själv att jag roterar!
 
Ajja, förutom en grym träning fick jag en lunch bestående av typ 1000 knott och andra flygfän! Var så sjukt mycket djur i luften, och jag som oftast rider med öppen mun fick dem i munnen hela tiden, USCH!
 
Hade ingen som fotade idag så det får bli en gammal bild, vi såg rättt likanda ut idag, fast bellos form var rundare och annat schabrak och långärmad tröja! ;)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela