Sofia Lindström

SUPER!

Publicerad 2012-09-15 19:27:51 i Bello, Vardag,

Träningen idag gick så himla bra, är super glad just nu! :)
 
Började med egen framridning i skritt och trav, när vi kom till galoppen ville Monica att jag skulle driva på honom ordentligt och variera lättsits med att sitta ner! Skapligt svårt att stå i dressyr sadeln.
 
Här visade sig det ända som jag är missnöjd med över träningen, och det var att i ena varvet vääägrade Bello gå up på långsidan och genom hörnet vid det förfallna huset! han brukar reagera där men det brukar inte vara så mycket + att det brukar gå över efter ett tag men inte idag! Han höll sig två meter innanför spåret och när vi kom till hörnet skar han av nästan vid mitten av ridbanan, och bara i högervarvet medan det gick hur fint som helst i vänster varvet, knasigt!
 
 
 
I alla fall, tifrån det galoppjobbet började vi med dagens arbete, skulle länga honom i galoppen på långsidorna utan att han gick med huvudet rakt upp i luften som en galen B-ponny. Svårt till en början då han blev ganska stark men efter ett tag gick det bättre! Sedan skulle jag hålla den starka ochf friska (men ej ökade) galoppen på volter vilket var svårt! Har svårt för att fånga upp honom efter en ökning då det lätt blir så att han bryter av, men det tränade vi på i dag så om ett tag blir det nog bättre!
 
Jobbade mest med galoppen på volterna idag, höger galoppen är fortfarande lite halv taskig men idag gick det bättre och jag kom ner lite bättre i sadeln men har fortfarande mycket att jobba på, det största problemet ligger helt enkelt i mig och min ridning!
I vänster varvet var han ritkigt fin och när jag gjorde rätt med händerna och verkligen kom ner i sadel var han så himla härlig att sitta på, och allt känndes lätt som en plätt!
 
idag könnde jag verkligen att jag kunde komma ner i sadeln ganska ordentligt, speciellt i vänster varvet! jag könde mig nästan fast spänd i sadeln och att bara överkroppen rörde sig i takt med traven! Super härlig kännsla verkligen!
 
Mamma filmade en hel del så har några filmer jag kan visa er, ska börja ladda upp dem på Youtube nu så visar jag sen när jag käkat! :)
 


Såhär glad och lite till blev jag idag! :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela