Sofia Lindström

Snabbt!

Publicerad 2012-09-07 12:50:54 i Bello, Vardag,


Dagens ridning blev inte som planerat! 20 i 12 fick jag reda på att hovslagaren skulle komma och fixa Bellos fötter vid halv 1!
Fick slänga mig i ridkläderna och hoppa in i min rallybil och åka bort till stallet fort som tusan! Borstade Bello lite snabbt och kom sedan ut på banan, allt detta tog endast 10 minuter, REKORD!
 
Hann i alla fall rida i Ca 40 minuter! Blev bara travarbete idag!
 
Jobbade med volt, långsida, volt långsida!
Efter som han gärna går vänsterställd i högervarvet så jobbade jag mycket med det!
 
I vänstervarvet tex så red jag honom utåtställd på långsidorna för att stärka den sidan då han tycker det är jobbigt, och sedan fick han gå rätt stäld på volterna!
 
Började lite trögt med högerställningen men sedan blev det bara bättre och bättre! Han lägger gärna huvudet lite på sned när jag stället honom i båda sidorna så det måste vi träna på!
Tror även att jag måste tunna ur manen något extremt, då jag knappt ser om han är rak eller högerställd för att manen är i vägen! Världens ponny man har han!
 
Nöjd med passet idag och staxt efter att vi gjort iordning honom i stallet kom hovslagaren! Mamma stannade där medan Bello fick nya skor och jag skyndade mig hem för att packa, byta om och äta!
 
Åker in till Tranås om en timma för PA rep!
 
 

Bilderna är från en annan dag när jag red hemma på banan, ganska länge sedan!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela