Sofia Lindström

SÅ BRA!

Publicerad 2012-09-12 20:38:25 i Bello, Vardag,


Bello gick så hiiimla bra idag!
 
Började med att trava fram på volter, rakspår och så flyttade jag honom för skänklarna på både långsidan och på diagonalerna! Tänkte mycket på att sänka axlarna och inte sänka blicken (hela huvudet) Jobbade på att få ett jämnt stöd i båda händerna och inte ta mer i den ena tyglen vilket jag lätt gör! Men när jag tänkte på att sänka axlarna så blev allt mycket bättre och det gick lättare! Sitsen och handhållningen blev både bättre och stadigare!
 
När det var gjort började jag galoppera, först varvade jag volter och långsidor precis som i traven och när han kommit igång i galoppen lite så började jag träna på galoppmomentet som är i LB programmet!
 
Komma mot kortsidan i skritt, börja trava vid A/C och sedan galopp när jag vände upp på långsidan!
I mitten av långsidan lade jag en volt, dock blev de inte exakt eftersom det stod hinder i vägen men det fick duga! Kom ut på spåret och fprtsatte galoppera till nästa kortsida där jag började om!
 
Till en början så känndes det lite segt och kantigt men efter ett par gånger blev han så himla fin! Stadiga händer, blicken rätt riktad, på med ytterskänkeln och ner i sadeln!
 
Ååh vilken härlig kännsla jag fick idag, blir så himla glad när allt känns bra och det verkligen känns som att man har fått ut något av ridpasset, att både jag och Bello fick bra träning!
 
Imorgon blir det not något liknande skulle jag tro, eller kanske lite hoppning? Eller om jag ska kolla hur det ser ut på stubben! Svårt val, får nog helt änkelt sova på saken! :)
 

Finaste killen på jorden! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela