Sofia Lindström

Passet!

Publicerad 2012-09-03 20:24:50 i Bello, Vardag,

Okej passet idag då!
 
Började med att skritta ut en sväng innan jag gick in på banan och började värma upp honom i trav och galopp! En väldigt tråkig och änkel framridning med mycket volter helt änkelt!
 
Började efter ett tag att hoppa fram på ett litet räcke upplagt på två sockerbitar, kom i båda varv tills det känndes bra, gjorde alltid halt efter hindret för att han ska lära sig att inte rusa iväg, dock utan att stressa in i halten och dra i munnen!
 
Gick sedan över till att rulla igenom en studs med tre kryss, genom den fick han verkligen jätte fina språng och jag kände verkligen hur han tog i med bakbenen!
 
Gick sedan vidare till ett räcke som stod på snett igenom, väldigt nära långsidan!
Kom lite nära ett par gånger men fick lite hjälp av Vilma och då gick det bättre!
 
I slutet av snettigenom så stod det en mur som jag lade till efter ett par gånger. Första gången blev det lite vingligt till muren då han inte var riktigt berädd, men det gick bra sen!
 
Efter det gick jag över till en oxer med staket under, kom lite fel ett par gånger i början men även där kom Vilma med råd som hjälpte!
När det gått bra ett par gånger lade jag till 4 galoppsprång till ett räcke med vatten matta! Även det blev lite vingligt första gången då han nog var oberädd men det gick bra sen!
 
När alla hinder var igenom hoppade så tog jag dem i en liten bana som jag kom på under tidens gång!
Känndes bra och Bello känndes väligt fin, så det känns bra inför imorgon!
Får se om det blir något, verkade inte vara så många anmälda, och blåser det storm så skippar vi det!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela