Sofia Lindström

På lite bättre humör!

Publicerad 2012-09-16 15:22:03 i Vardag,

Red Bello lite snabbt! Skrittade bort till en stubbåker där jag travade honom några varv för att han skulle få sträcka ut sig lite!
 
Efter det tog vi en snabbis på sharpman, kollade efter Linfröpellets till Bello men det fanns inte, typiskt!
Snackade även med sadelmakaren som var där om att förstora mina knästöd på hoppsadeln, så ska skicka den till honom om ca 3 veckor så tar han med sig den hit ner nästa gång han kommer till sharpman, gött! :)
 
Anledningen till att vi skulle köpa linförpellets då? Mamma har precis läst klart Maria Gretzers bok "Horse Power" och efter som har tränat och tävlat Feliciano så tycker mamma att allt som funkade på honom borde funka på Bello, typ! ^^
Maria gav sina hästar linfröpellets i förebyggande syfte för att förhindra eventuella magproblem innan de uppstod och nu tycker mamma att vi ska göra det samma!
 
Tidigare har min mamma hatat skritt maskiner. tex någon gång berättade jag att jag sätt travare i en skrittmaskin på Tv och att de hade busat med varandra typ, och då tyckte mamma att en skritt maskin minsann var en riktigt dum uppfinning, sjukt onödig!
Men idag när vi åkte från stallet säger hon "tänk vad skönt det hade vart med en skrittmaskin" och jag svarade "men du har ju sagt att du inte gillar dem alls?" och får svaret "Men Maria Gretzer använder det på sina hästar, och om en så framgångsrik ryttare har det kan det ju inte vara något dåligt"
 
Som om en framgångsrik kusk skulle sätta sin häst i en skrittmaskin om det var dåligt för hästen? Njaa, tror inte det?
 
hur som helst så tvingar min mamma mig att nu läsa denna bok för att lära mig hur hon lade upp träningen för Feliciano och för att jag ska kunna göra något liknande med Bello. Tror min mamma börjar bli lite besatt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela