Sofia Lindström

På banan!

Publicerad 2012-09-06 18:57:44 i Bello, Vardag,

Blev ettt pass på banan med Bello idag! La på dressyr sadeln och körde gärnet typ!
 
Bello var riktigt fin, lite ostadig i formen på rakt spår men det är en av våra svaga sidor!
 
När jag började galoppera frma honom varierade jag de stora volterna med att gasa på långsidorna i lättsits, inte det lättaste eller bekvämaste med dressyrsadel kan jag tala om!
 
Efter det jobbade jag lite med traven, mycket volter som vanligt. Sen lade jag enr mycket tid på galoppen, sitsen, formen, takten och ja det mesta!
 
Gick riktigt bra i vänstervarvet men höger är så jävla svårt!
 
Är super nöjd med Bello idag, men efter passet fick jag världens sammanbrott för att jag var så missnöjd med mig själv! Hur svårt kan det vara att ha ett jämnt stöd och samtidigt vara mjuk i handen? Monica har tjatat om det i ett år men det blir ingen skillnad?!?! Det gör mig så frustrerad att jag inte kan ändra på mig själv!
Började tänka på den kommande dressyrtävlingen och fick PANIK! Prestationsångesten kom som ett brev på posten och jag kände bara NEEEJ!
 
Att visa upp oss som JAG var idag skulle få mig att vilja dö, jag skulle skämmas något enormt!
 
I vanliga fall skulle jag vart super nöjd med detta pass men ne, idag blev det för mycket! Prestationsångesten blev för hög och allt brast!
 
Imorgon tar vi nya tag och jag hoppas på en bättre kännla då, vi får väl se!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela