Sofia Lindström

Godmorgon godmiddag!

Publicerad 2012-09-16 11:07:25 i Vardag,

Eller vad ni nu tycker att det är, nått mitt emellan!
 
Jag har i alla fall spenderat hela morgonen med att putsa mitt dressyrträns!
Tog tag i att plocka isär det och verkligen putsa ordentligt, tog sin lilla tid men nu ser det ut som nytt igen, förutom tyglarna som har en massa sprickor och trasiga sömmar, dags för ett par nya kanske?
 
Putsar mitt träns ganska ofta, ett par gånger i veckan i alla fall. Men även som jag gör det så blir det ju skitigt lika fort igen, idag när jag plockade isär det och man verkligen kom åt överallt så märkte jag hur mycket smuts det är som inte syns eller som inte försvinner när man bara putsar av det lite snabbt!
Detta var alltså mer än vääl behövligt för mitt träns som nu blänker igen! ;)
 
Medan jag puttsade allt så hade jag bettet i en skål med Cola, det är verkligen super för att få rent ett smutsigt bett!
 
Lägg bettet i en skål eller var som helst och häll i cola tills hela tränset är täkt och låt det ligga där medan du puttsar resten av tränset. Även om man sköljer tränset efter varje ridpass så är det mycket smuts kvar, tex i bettringarna, där fastnar det alltis massa rester som är svåra att få bort!
Men Colan fräter bort smutset och när man är klar med tränset är det bara att ta upp bettet och plocka bort resterna om de inte lossnat och ligger i colan, sen brukar jag även skölja av det för att få bort ännu mer. Dock behövs inte det om allt smuts är borta, och som plus i kanten tycker hästarna att det är lite godare att tugga på när det fortfarande är cola (socker) på! ;)
 
 
Sedär, där fick ni lite tips oxå!

Jag ska säta mig och plugga innan jag åker och joggar Bello, hoppträning för Tord imorgon!
Ska även fixa endel inlägg under dagen, hoppas bara jag hittar insperation så att jag kommer på vad jag ska skriva, vet vad jag ska skriva om men vi får se om jag lyckas formulera mig! ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela