Sofia Lindström

Ofokuserad och irriterande!

Publicerad 2012-10-08 19:02:17 i Bello,

 
Rubriken består av två ord som beskriver hur Bello var idag!
 
Redan när jag skulle hämta honom i hagen så började han dumma sig, han backade, gick runt mig och ville inte med mig in! Han var så ganska mycket för kanske ett år sedan men det var ett tag sedan. Så himla skönt när han slutade med det, men jobbigt att han börjat lite smått igen!
 
Sen i stallet stod han inte still på upställningsplatsen, han skulle hela tiden kolla ut genom fönstret efter Ebba och Mazza som har sina hagar utanför!
 
När jag skulle longera började det med att jag inte hittade någon snodd så fick strunta i den, vilket inte är så roligt efter som Bello springer som en kamel då!
 
När jag började longera honom höll han fokus på allt annat, gick hela tiden överböjd utåt och detta gjorde att volten hela tiden minskade och han höll på att springa på mig!
Han körde på i sin egna lilla värd och struntade i alla komandon jag gav honom förutom de som betydde frammåt! Fick rycka tag i honom flertalet gånger för att han skulle förstå att jag var den som bestämde gångart! Detta var dock inget han brydde sig om!
 
Blev riktigt irriterad på honom och kännde att allt bara gick usper dåligt och att vi inte hade något sammspel alls!
 
Imorgon när jag är hemma så ska han få ett ORDENTLIGT pass på banan, hur ont jag en har i halsen så ska han jobbas ordentligt!
Det ska få kompensera för dagens skit sammarbete, usch!
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Johanna

Publicerad 2012-10-09 10:38:17

Åh, va jobbigt det är när de dummar sig!!
Men de kanske går bättre idag:)
va fin häst du har, vad är det för ras?
Läste att du har varit sjuk sen i vintras, FY va jobbigt!! jag vet hur det är, jag har varit sjuk i ett år som längt, fyfan :(

Svar: Tack, han är ett halvblod, efter Feliciano!ja, det är riktigt jobbigt, åkte på TWAR som kan vara riktigt farligt att träna och anstränga sig med, men efter som läkarna inte har hittat felet förens nu så har jag tränat väldigt mycket, vilket gjort att jag bara blivigt sjukare...
sofialiiindstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela