Sofia Lindström

My little pony!

Publicerad 2012-10-21 18:54:09 i Bello, Lisa,

Hej på er! Söndag kväll och jag sitter trött i soffan med magont! (N)
 
Upp vid 9 i morrse, åkte och red lisa vid 10 tiden och hon gick sååå bra! Blev helt förvånad när jag hoppade upp på henne och hon var ganska lätt att få i form och hade ett härligt steg!
 
Red runt i alla gångarter och jobbade med formen i skritt och trav, försökte knappt i galoppen då hon inte tycker att det är någon höjdare!
 
I vänstervarvet blev hon lätt väldigt innåt böjd i halsen när hon gick på tygeln men jag tyckte inte det gjorde nått eftersom hon ändå krökte på nacken. Hon flöt även ut i bogen ganska mycket, men mycket ytterhjälper på det så var det fixat!
Tog lite skritt pauser då och då eftersom hon inte är riden på en vecka och sedan avslutade jag med att hoppa henne några språng över ett räcke som låg på kanske 70 Cm i slutet bara för att känna på henne!
 
Första gången jag kom på räcket i galopp försökte jag rida på i en ganska samlad och kontrollera galopp eftersom hon gärna drar mot hindren så jag ville ha henne lugn och sammlad för att själv kunna bestämma avståndet, dock tyckte hon inte lika och stannade! Detta var ju då ett tecken på att det var något Lisa inte gick med på så nästa gång hade jag ett lite friskare tempo, men fortafarande kontrollerat och lugnt och då gick det mycket bättre!
 
Det känndes himla lätt att hoppa henne, kommer hon nära viker hon upp benen på en milli sekund och kommer man långt ifrån klarar hon det galant ändå, utan att vara i en ända bom! Hon är verkligen en dröm ponny, och alla borde få chansen att i alla fall testa att rida en ponny som lisa! Hon är inte den lättaste när det kommer till kontrollering och sånt efterosm hon är väldigt pigg och egen, men när man ska hoppa är hon okomplicerad på hinder, stannar BARA om hon känner att hon inte klarar det!
 
När Linnea känner sig förstor och "klar" med Lisa hoppas jag verkligen att jag hittar en ryttare som passar Lisa lika bra som Linnea gör!
Helst av allt hade jag velat behålla henne i all evighet men det är omöjligt! Hon har så mycket att ge och jag är ju förgammal för att tävla - tyvärr!
 
 
I ALLA FALL!
 
Efter det red jag Bello som bara fick rulla på i alla gångarter, krävde inget speciellt mer än att han skulle vara kontrollerbar! Han skötte sig bra förutom när han fick för sig att lägga in en lång bockserie längst halva banan, tokhästen!
 
Var även uppe på sharpman och testade hjälmar, just nu är jag lite kluven i mitt val så det får vänta ett par dagar till!
 
Just nu håller jag på att ladda upp filmer från idag när jag red Lisa, självklart kommer de upp här sen! :)
 
Gammal bild på tokponnyn!
Linnea och Lisa - kolla hennes blogg på www.linneahansson.devote.se för att läsa mer om Lisa och Linneas andra ponny - och lisas bror- Bosse! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela