Sofia Lindström

Hoppträningen igår!

Publicerad 2012-10-16 17:19:00 i Bello,

 
Hej tisdag med träningsvärk!
 
Idag kom jag hem tidigare så har hunnit göra den koreografin som ska vara klar imorgon och har även promenerat Bello i 25 minuter på asfalt!
 
Nu väntar jag på att min syster ska komma och klippa mig, men innan dess hade jag tänkt att skriva om träningen igår!
 
Började med att rida fram, rakställa innanför spåret, skänkelvikningar öppnor i trav. Sedan gick vi in på stora mittvolten och red med bakdelen innanför spåret i trav innan vi fattade galopp och red med bakdelen utanför spåret!
 
Sedan var det dags att hoppa tram, började med att travhoppa ett kryss, landa i galopp och vända snett igenom över en låg oxer, nästa övning var travhoppa ett räcke 6 galoppsprång till en oxer. Den red vi ett par gånger och för varje gång lade vi till ett galoppsprång.
 
Så fortsatte vi hoppa genom alla hinder i lugn takt innan vi hoppade bana! Jag hade inte tänkt hoppa banan eftersom det var första gången i nya sadeln men efter framridningen sa Tord att han tyckte att jag skulle hoppa en låg bana eftersom det gått så bra vilket jag gjorde!
 
Såhär såg banan ut! (Såg visst nu att alla hinder har ett nr för högt - tänkte väl att det vara var 10 hinder i banan, haha, ibland är jag ju smart. Tur att jag har vilma som kommenterar alla fel jag gör)
 
Bello var väldigt pigg och tog inte riktigt mina förhållningar men jag är ändå nöjd! Dock var det svårt att rida med den nya sadeln, Bello hoppade mycket mer med ryggen och fick mycket rundare språng vilket gjorde att han hoppade mig ur sadeln över nästan varje hinder! Haha kände mig verkligen som en nybörjare och fick inget riktigt flyt när vi hoppade banan.
 
Men jag är nöjd med träningen ändå, fick en bra uppfattning om vilka skillnader det blir med den nya sadeln. Får bla mycket lättare att stå i galoppen nu när knäna inte glider över knästöden, detta gör oxå att jag kan korta hans galopp MYCKET lättare!
Och när jag väl lyckas hålla mig kvar i sadeln efter sprången så tyckte jag att jag blev stadigare med skänlekn i ladningen!
Tord sa även att det såg ut som att Bello trivdes väldigt bra med sadeln, och att han fick till de där runda sprången - som han bara haft över enstaka hinder tidigare träningar - över alla hinder som vi kom rätt på!
 
Än så länge är jag i alla fall super nöjd, och nu är det ju två veckor kvar till nästa hoppträning så ska hoppa lite hemma fram tills dess för att rida in mig i sadeln lite så jag kanske inte behöver flyga runt som en liten myra på hans rygg nästa träning! ^^
 
 

Kommentarer

Postat av: Vilma

Publicerad 2012-10-16 17:37:05

Finns ju inget hinder nummer 1??

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela