Sofia Lindström

Dagens ridpass!

Publicerad 2012-10-27 17:40:18 i Bello,

Idag blev det ett riktigt bra pass på sandbanan! Till en början var den lite hård men när solen kom på så tinade det ganska fort, tur att vi har morgonsol på banan!
 
När jag skrittat fram och började trava övade jag mycket på samma sak som på träningen - halter Halter HALTER!
Känndes väl inte jätte bra då det känndes som att han snubblade in i varenda halt och blev tung i munnen, trotts att jag tyckte att jag förberedde halterna noga! Det kanske bara var en dålig dag? Nya tag imorgon! :)
 
Efter det jobbade jag med galoppen vilket gick förvånansvärt bra, tränade på galopp programet i LB:1 och det känndes bättre än vad det gjort de senaste träningarna, det känndes som att han kunde vila på steget och jobba med bakbenen under sig!
 
Är väldigt nöjd med dagens ridpass och att jag lyckades hitta motivation till att lägga upp ett bra pass trotts att jag inte var så motiverad i morrse innan vi åkte, det blev ett bra upplägg eftersom han tagit det lugnt i två dagar!
 
Avslutade allt med att skritta av honom på asfalt!
 
Imorgon blir det något liknande, och jag ska lägga mest fokus på avbrottet mellan galopp och trav, då det gärna blir väldigt stretigt och studdsigt, det känns lite som att vi är överallt på en och samma gång! Bellos grejer ska även putsas och jag ska se till att välja en snygg outfit!
 
Annars känns det bättre än förväntat inför tävlingen! :)
 
 
 
Funderar på rödbblå, fast Bello får rött schabrak och röda Lindor och jag har en rödpike över en marinblå tröja och marina ridbyxor? :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela