Sofia Lindström

Äntligen hemma!

Publicerad 2012-10-05 20:19:42 i Bello, Vardag,

Nu har jag äntligen kommit hem igen, har även hunnit få i mig mat, nam nam!
 
 
Red ju som sagt Bello i morrse så fort jag tog tyglarna och började trava så började han fint på nacken och var jätte mjuk och lätt i munnen!
 
Jobbade mycket volter i både trav och galopp, och galoppen övade jag även på min egen ridning, lutade mig nästan överdrivet bakåt för att få en bättre hållning! tippar väldigt lätt frammåt så detta var en bra grej som jag ska göra oftare!
 
När jag ridit fram honom i alla gångarter så fick han skritta några varv på lång tygel innan jag skittjobbade honom! Speciellt i högervarv där han gärna går lite utåtställt! Lade mycket hinder runt de hinder som stod uppe, gjorde även lite bakdelsvändningar i båda varven innan jag travade och skrittade av honom!
 
 
Är nöjd med dagens pass, Bello var fin och gjorde det jag ville! Vissta stunder bättre och vissa sämre, men man jag inte alltid vara på topp!
 
Imorgon kanske det blir lite hoppning, om jag hittar hopptränset, woops! Får se lite som vanligt, är ju ganska bra på att ändra mig! ;)
 
Efter ridningen fick Bello i alla fall massa morötter innan han fick gå in i boxen och äta klart det sista av sitt frukosthö medan jag släppte ut de andra!
Skulle släppa ut Ebba först, drog på mig gummistövlarna och klampade ut i leran! Ebba gjorde samma sak och klampade på, mer än nädvändigt och efter ett tag kommer vi till en djup vattenplöl (hovspår i leran) och när hon klampar där så skvätter det vatten över typ hela min ben, var skapligt skitig sedan! ;)
 
Släppte ut resten av hästarna innan jag åkte hem igen!
 
Packade väskan, bytte om, dammsög, torkade golv och fixade med disken innan jag åkte, duktig tjej! ;)
Sen bar det iväg till skolan för orientering, Jag och Elin jobbade gärnet och var super duktiga! :)
 
Efter det blev det projektarbete, kom till Sobel vid 2 tiden, jag och Jonna koreograferade lite men det gick rätt segt då båda är lite sjuka!
Vid halv 5 tiden kom i alla fall dansarna, värmde upp dem, de körde igenom den första koreografin, vi tog en paus och snackade lite och sedan körde de några gånger till innan vi slutade vid 6.
 
Var riktigt skönt att komma hem efter en fullspäckad dag! Maten stod framdukad och mamma hade kommit hem med ett presentkort på SF bio, snällt! :)
 
Nu blir det mys hela kvällen, nerbäddad i sängen framför X-faktor, kanske någon film oxå, OCH med en stor skål med glass och marsmallows!
 
SMARR!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela