Sofia Lindström

Trottsar förbudet!

Publicerad 2012-11-21 20:43:25 i Vardag,

Kul att folkr kikar in fast jag inte lägger upp nått! :)
 
Nu kommer i alla fall en liten uppdatering, om de senaste dagarna! Har inte gjort mke, red Bello i måndags men kommer inte ihåg vad jag gjorde! Mycket skritt jobb tror jag. Igår galopperades han 2a gången på 2 veckor, och jag kan ju säga att det var som att sita på en skakad cola flaska! Ojojoj vad oförutsägbar han var, helt plötsligt flög han rakt upp i luften, ka dock gladligen säga att jag har vart med om en hel del bockande på Bellos rygg så jag har lärt mig att sitta kvar!
En gång skulle jag byta spöhand i galoppen, inte smart tyckte Bello som flög upp i luften, sen snubblade vilket var sjukt läskigt (om man heter Bello) så han var tvungen att bocka lite till!
 
Förutom alla bock serier känndes han riktigt fin, men det känns som att jag tappat ALL ridkännsla, snacka om klumpig ryttare på stackars Bellos rygg, och jag fick till och emd träningsverk!!!!! Trottsar faktiskt mitt träningsförbud och åker på dressyrträning på lördag. Men mycket pauser och skrittjobb funkar det nog
 
Kan säga att ett ridförbud är det värsta som hänt mig typ, men samtidigt kommer det både lägligt och olägligt! Har en hel del i skolan så det är skönt att inte behöva rida och kunna plugga, men jag hade hellre sett att det var senare så att det var snö ute och att Bello ändå skulle få en lugnare period...
 
AJJA, shit happens och nu ska jag fortsätta plugga!
 
Bellos standard bus!
Skillat av Vilma att fånga det på bild!

Kommentarer

Postat av: Emelie

Publicerad 2012-11-22 12:41:39

Va tycker du om sporrar och bett?

http://emeliepalmen.blogg.se/2012/november/sporrar-bett.html#comment

Säg va du tycker :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela