Sofia Lindström

Träning!

Publicerad 2012-11-24 15:39:00 i Bello,

Idag stod Dressyrträning på schemat igen och det var kul! Har inte tränat sedan tävlingen vilket är 20 dagar sedan!!
 
Till en början var han lite spänd och ville inte riktigt gå längst med ena långsidan och hörnen mot det förfallna huset, men det blev bättre sen!
När jag skulle sagta av efter första galoppen hade han fokus på hästrna som gick i hagen vid ridbanen vilket reulterade till att vi höll på att gå om kull! Han var nere och kröp på framknäna den lilla stackaren, men han lyckades ta sig upp med bara lite smuts på ben och lindor, skönt!
 
Jag kännde mig väldigt klumpis och obalanserad i början av passet men även det slöppta den när jag fick med koll på Bello!
Övade mycket övergångar på volt! Först låg jag i vänstervarvet i skritt, tränade skritt - trav -skritt, skulle hela tiden hålla koll på högersidan då han gärna böjer halsen förmycket i vänstervarvet och blir för innåtställd. På den öppnadelen av volten lade jag en mindre volt åt höger, alltså ut från volten. Gjorde samma sak i andra varvet fast la volten innåt i stället, så att det hela tiden skulle bli åt höger. Sedan gick vi över till trav - galopp - trav och gud vad fin galoppen blev efter ett tag, sådär kort, rund och luftig känndes den, riktigt härlig kännsla!
 
Känndes bra att träna nu när jag haft ett uppehåll, vet dock inte om kroppen tycker det samma och jag lär väl ha världens träningsvärk imorgon. Är väldigt nöjd med att jag lyckade vända från den dåliga känslan jag hade i början till att avsluta med en toppenkänsla! :)
Hade som sagt med Matilda och den nya kameran så Matilda fick agera fotograf och avskrittare!
 
hade ju tänkt visa en massa snygga bilder från träningen nu men när jag ska ladda upp dem så står det "detta är ingen bildfil" någon som vet hur man gör om filerna??
 

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela