Sofia Lindström

Tävlingen!

Publicerad 2012-11-04 11:25:27 i Bello,

Hej på er!
 
Red hemma från tävlingen vilket är super skönt, skönt att vara hemma tidigt från tävling!
 
Hade super kul idag, var inte alls lika som nervös när jag ska hopptävla och kännde inte lika mycket press på mig som vid hoppning vilket var super skönt!
 
Kom dit vid halv 8, anmälade oss och visade vacc intyg innan vi lastade ur Bello. I en hage en bit från parkeringen sprang ridskolehästarna runt och busade vilket gjorde Bello HEEELT tokig. Han blåste upp sig och blev sjukt stor, gnäggade hela tiden och trippade runt, trodde nästan jag hade med mig en hingst! Och ni som träffat Bello vet att det är verkligen inte vanligt att han stressar upp sig så, han brukar vara lugn som en filbunke!
 
Med tanke på hur han var på parkeringen blev jag possitivt överaskad när jag började rida fram, han känndes väldigt mjuk och spänstig och när jag satt ner i traven kunde jag hänga med i traven riktigt bra utan att behöva kämpa som en dåre för att inte studdsa av!
 
Blev framflyttad ett nr då en var struken, men fick ändå rida fram i ca 45 minuter innan jag gick till collecting ring! Där travade jag runt och gjorde mycket sidvärtsrörelser för att få honom mjuk och avslappnad. Han spännade sig lite när han såg de vita staketen första gången men sen släppte det! Jobbade skritten innan jag gick in på banan.
 
Väl inne på banan blev han väldigt spänd över bilen som dommarna satt i uppe vid C, red mycket volter där jag hela tiden flyttade honom närmre bilen för att få honom att lugna sig vilket delvis hjälpte!
 
När jag red programet känndes traven super fin, spänd på övre kortsidan vilket han var genom hela programmet!
Var possitivt förvånad över skritten där det kändes som att han slappnade av ordentligt och sänkte huvudet!
Galoppen var väldigt spänd och det är det ända jag är lite missnöjd med! Men han gjorde fattningarna där han skulle och höll galoppen på volterna. Kom inte riktigt ut på spåret uppe vid domarna och där blev det lite påjagat. I högergaloppen fick vi ett avbrott i galoppen mot kortsidan.
 
Överlag är jag nöjd! Traven och skritten var bra, och i galoppen tog vi oss igenom det som vart svårt på träningarna vilket är bra.
 
i protokollet stod det "Trevlig häst som för dagen förefaller väldigt spänd, försök få en stadigare och mjukare hand"
 

Fick inga högre poäng än 6 och inte lägre än 4 på mer än avbrottet i galoppen som jag fick en 3a på. 
Något både jag och Monica dock tycker att de var lite orättvisa på var den ökade skritten där de skrev att han var spänd - vilket vi inte alls tyckte han var, sen skrev de även att våra halter var sneda vilket jag inte tycker, sista halten kollade han sig i högerspegeln på men resten av hästen kändes rak och fin! Slutade på 53.10%
 
Hur som helst så tycker jag det var godkännt för att vara fösta dressyrtävlingen någonsin, och jag är superstolt över mina fina häst som skötte sig jätte bra! Är Super nöjd med dagen och vi sitter redan nu och letar fler dressyrtävlingar! Detta är något jag vill fortsätta med och blir bra på! :)
 
Mamma filmade under dagen så håller på att ladda upp programmet nu men det tar tid, sålänge bjuder jag på en bild på min fina prins! :)
 
Som sagt, kanske inte bland de bästa men helt klart bland de snyggaste!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela