Sofia Lindström

Ridit plutte!

Publicerad 2012-11-08 19:12:33 i Lisa,

Kom precis hem efter att ha vart och ridit plutt ponnyn, såååå söt och så himla härlig - det suger att vara 18...
 
Började med att värma upp henne i alla gångarter, mycket avbrott och volter, fin fin! Lite skrittpaus innan vi satte igång igen och sen hoppade jag lite. Inte högre än 70, mest för att känna henne, avslutade med några kortare svängar innan jag travade av henne och sedan skrittade henne för hand!
Vet faktiskt inte om jag har sagt det men jag ska tävla henne på lördag? Det är därför jag tränat och ridit henne några gånger de senaste veckorna! Startar en L:C i åtvidaberg, vår sista tävling ihop någonsin vilket känns väldigt tråkigt, men det ska ändå bli roligt att komma ut en sista gång!
 
Juste, var ju på vårdcentralen innan stallet, pratade en massa med en ny läkare, gick igenom hela storyn innan han undersökte mig. Kollade i halsen (usch hatar det), lyssnade på lungorna och hjärtat, knackade i ryggen där jag hade ojämna ljud (dov på ena sidan och ihålig på andra sidan) sedan kollade han i munnen och mer av halsen innan vi gick och pratade en massa igen. Efter det fick jag göra ett EKG på hjärtat och så har vi bokat en lungröntgen!
Ska fortsätta med mina mediciner i minst två veckor till, kan bli uttligare 3 veckor efter det! Sedan ska vi kolla igen hur jag mår. Under tiden ska jag träna så lite som möjligt, sjukt svårt när man går estet dans och har en häst som ska ridas!
Kommer dansa hela nästa vecka fram till öppethus men efter det blir det lugnt, det blir lättare med ridningen. Mamma kan rida, jag kan lägga MASSA energi på skrittarbete och att jobba honom från marken.
 
NU JÄVLAR SKA JAG BLI FRISK!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela