Sofia Lindström

Om man var tvungen!

Publicerad 2012-11-23 21:07:28 i Vardag,

Igår var jag och mamma iväg på möte med en SYO konsulent för att snacka lite om framtida utblidningar och linknade! Jag tar ju studenten i vår och just nu har jag ingen aning om vad jag vill göra sen. Har vart inne på Hippolog men är inte så himla säker på det längre, just nu lutar det åt att söka polisförberedande och sedan söka vidare till polishögskolan och där rikta in mig på ridande polis eller hundförare, vore as grymt!
 
I ALLA FALL! Många av de utbildningar jag vill gå ligger ganska långt här ifrån så det skulle bli så att jag måste flytta om jag skulle välja någon av dem, och då kommer man ju till frågan - vad ska hända med Bello? Det känns svårt att kunna ta med honom i flytten, eller svårt och svårt men det kommer bli knappt med tid och pengar, och sälja vill jag absolut inte göra, Bello ska vara min tills han dör!
Mamma och jag har pratat om det här lite och hon vill ha kvar honom till sig själv här hemma, men det tycker jag är lite "slöseri på en fin häst" så jag har funderat lite på det där med att låna ut honom. men då till ännu en svår fråga - TILL VEM? Det finns inte många jag vill sätta upp på Bellos rygg. Tror inte många skulle förstå sig på honom riktigt, han är faktiskt inte speciellt lätt att rida, och jag har fått kämpa som ett djur för att ens få honom i form och komma dit vi är idag. De jag låter rida Bello för tillfället är, mamma, min tränare Monica och Vilma.
 
Men vi säger om jag skulle flytta. Mamma kan inte hålla igång honom på heltid, Monica har egna hästar, Vilma har oxå 3 egna hästar så det finns ingen tid för Bello där heller!
DOCK finns det en person jag tror skulle kunna rida Bello riktigt bra med lite träning och vana och det är Clara från www.hoppfreaks.blogg.se
Henne träffade jag för två år sedan på Åby, och jag tycker hon är väldigt duktig. Man märker hur hon anstränger sig och det - enligt mig - viktigaste, verkligen bryr sig om hästarna. Hon lägger ner tid, omtanke och kärlek på hästarna! Hon rider både hoppning och dressyr precis som jag och Bello.
 
Så om jag skulle behöva flytta från Bello och inte kunna ha honom med mig skulle jag knapptast tveka på att köra honom till Karlstad om Clara ville ha honom. Vill att Bello ska komma till någon som är duktig och som kommer ta hand om honom på bästa sätt och det tror jag verkligen att Clara skulle göra!
 
Sista bilden är från sista tävlingen på Åby i år!
Hoppas det var okej att jag lade in bilderna Clara! :)

Kommentarer

Postat av: Clara

Publicerad 2012-11-25 23:00:43

AAAWWWWW tack sofia söt du är!! <3<3
Han kmr få de bra hos mej nu när ja inte har nån ponny.. ;)
Saknar dej MASSOR!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela