Sofia Lindström

Gymnasiet!

Publicerad 2012-11-14 21:04:16 i Vardag,

Vet ju att det är dags för många att snart söka till gymnasiet - KUL JU!
Men så himla svårt att hitta rätt! Först var jag 100% på att söka frisör, sen samhäll, men landade till slut på estet och det är jag faktiskt super nöjd med!
 
Jag är inte en sån person som älskar skolan, och jag tycker det är segt att sitta på 6 tråkiga lektioner om dagen och bara lyssna, sjukt tråkigt och jag blir rastlös!
Estet passar mig ritkigt bra, vi gör en massa kul saker, många av ämnena är anpassade efter estet - alltså att man läser om estetiska saker i tex engelska eller liknande. Sen är alla estet änmen roliga, OCH man får en paus från skolbänken varje dag. Just nu har jag ju bara två dagar med dans men de andra dagarna är lugna så det kompenserar!
 
Vi har gjort och kommer göra en hel den kul saker under dessa 3 år!
Öppethus i 1an - dansade till vilse i skogen
På våren i 1an sätter man upp en musikal - vi gjorde lejonkungen
Går man på kulturskolan får man även vara med i deras danssaga, jag har inte vart med än då jag har hand om Bello, men ska försöka hoppa in i en grupp i vår!
Sedan är det öppethus i 2an igen
och efter det har man Holavedens salonger, man sätter utt en stor föreställning med 4(?) akter och mellan akterna serveras det 3 rätters för åskådarna.
Sen har vi danssagan på våren igen
På våren är även många projektarbeten som esterterna ofta är med i
Nu i trean jobbar vi med turneer, dans gör en, musik en och teater en, sedan kommer vi åka runt och visa våra turneer på skolor i närheten
Och sen har vi ju även pa, många esteter väljer föreställningar, det har jag gjort! Super kul att få bestämma över ALLT själv!
 
Tänkte bjuda på lite bilder från mina (snart) 3 år på estet!
 


Klassen i 1an
Friends
Vilse i skogen
Hela klassen dansar
Mys i solen innan sommarlovet
Dansa på 3ornas studentkarneval
Lucia firande i 1an
Musikal
Holavedens salonger - Dans till Thriller som jag och Jonna gjorde!
 
Funderar ni på att söka estet men har frågor?? FRÅGA PÅ!
Och bor ni inärheten av Tranås tycker jag verkligen att ni ska komma på Holavdens öppethus, 10.00 på lördag den 17e!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela