Sofia Lindström

Dagens ridpass!

Publicerad 2012-11-11 13:02:26 i Bello,

hej hopp!
Vaknade tidigt idag så paassade på att åka till stallet innan hästarna gått ut! Släppte ut hästarna och sedan gjorde jag iordning Bello, hoppsadeln och dressyrtränset åkte på, ville nämnligen testa att hoppa honom lite mer seriöst på det, vilket var precis vad jag gjorde idag!
 
Började med att skritta fram lääänge och sedan travjobbade jag honom på mycket volter och mycket i det svåra varvet. Tycktes han känndes lite hård i munnen men efter att jag saktat av till skritt och skrittjobbat honom oredentligt så känndes han super fin, och skritten var helt underbar, han var verkligen super fin och jag hade inget i handen.
Flyttade honom mycket i sidorna, skänkelviks seperentiner längst långsidan, vanliga skänkelvikningar, öppnor, bakdels och framdels vändningar runt hindren som stod framme och mycket små volter där han inte fick flyta ut med bogen! RIKTIGT FIN!
 
Galoppen var väl inte riktigt lika fin då huvudet var mer uppe än nere, men när allt annat stämmer får något gå lite dåligt. Började hoppa lite, och Vilma hade ställt upp lite fler hinder. Kändes riktigt bra och han var väldigt fin fram till och över hindren, dock var det ju fortfarande ganska lågt så frågan är hur han reagerar med detta bett när det blir lite högre. Han har ju en tendens att bocka är han är stolt över sig själv så vi får väl se, ska nog testa att hoppträna på detta bett en gång i alla fall. DOCK blir det inte imorgon, jag får ju inte träna och anstränga mig egentligen så vi ligger lågt med träningen någon vecka och sedna har vi hoppträning om 2 veckor igen! Lite tråkigt att missa nu när han känns så fin, men men, jag blir nog hellre frisk faktiskt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela