Sofia Lindström

Bello bus!

Publicerad 2012-11-10 14:10:03 i Bello,

Ja det märks ju att Bello äter mer havre och att han inte gått så hårt på ett tag!
Idag fick han på sig hopputrustningen och jag hade fixat upp lite hinder på banan.
 
Ett räcke på meddellinjen, så att man kunde komma på en 8 på det, sen ett mur räcke - snett igenom, en oxer på långsidan och ett sockerbits räcke över meddellinjen som jag hoppade fram på.
 
När jag red fram var han helt tokig, i galoppen tog han bettet och jag hade typ 0 kontroll! Fick ryta i till honom några gånger och sen skärpte han sig faktiskt.
Red mycket volter när jag red fram, märker att han inte trivs på det raka bettet längre, han blir väldigt hård i munnen och hängig i handen så känner att det är dags att hitta något annat!
Hade helst velat ha det tredelade i hoppningen oxå men har testat att hoppa honom på det och då lyssnar han inte på mig för 5 öre.
 
Någon som har förslag på något lite skarpare men ändå snällt bett som jag kan ha när jag hoppar och rider ut? Hittar vi inget annat så får han gå på pessoat igen, i den mildaste ringen för det trivdes han väldigt bra på förut.
Ajja, vi får se!
 
När jag började hoppa gick det bra, inte en ända bockning trotts att han var pigg, och jag hängde med bättre med sadeln idag, skönt!
 
Hoppträning på måndag, men eftersom jag egentligen inte får träna så skippar jag att hoppa banan, tråkigt men jag måste verkligen bli frisk nu!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela