Sofia Lindström

Saknad!

Publicerad 2012-05-18 22:47:52 i Bello,

På den senaste tiden har jag börjat sakna Bello HELA TIDEN! ^^
Som nu, har bara vart där och tagit in honom och nu saknar jag honom, längtar efter att åka till stallet imorgon!
Kan stå och borsta, pyssla och mysa hur länge som helst nu för tiden!

Jag tror detta beror på att vi fått ett bättre band mellan oss i samband med att ridningen går bättre! Sedan vi börjat träna dressyr är allt mer possitivt!
Bello är lugnare, han stressar inte upp sig när han står på uppställningsplatsen, han går snällt in i transporten och han tyr sig mer till mig, vill kela mer och kommer till mig i hagen!

Jag tycker det är otroligt viktigt (och super mysigt) att ha kontakt med sin häst! Nu siktar vi på att komma varandra ännu närmre, för att funka bättre i ridningen!

Ska även testa på lite trickträning, han kan ju "vacker tass" men jag vill försöka lära honom att buga, vi får väl se hur det går! :)

hihi blir så glad och lycklig när jag tänker på min fina häst! Har laggt ner så mycket tid och slit, har vart såå nära att ge upp jag vet inte hur många gånger! Men något har fått mig att alltid fortsätta och det är nog Bello!
Skulle aldrig klara av att göra mig av med mitt allt, jag vill se hur långt vi kan gå tillsammans, jag ville inte ge upp, jag ville klara det.
Och det märker jag nu, allt slit har lönat sig, jag inser att det faktiskt kanske kan bli något av oss. Bittarna faller på plats och i hoppningen går vi från klarhet till klarhet och blir bara säkrare och säkrare!

MED MOTGÅNG KOMMER FRAMGÅNG!


Bello då

Bello nu!

Det är Ca 1 år sedan färsta bilden tog och 2 veckor sedan andra bilden togs!
På den första bilden hade vi ingen kontakt alls, jag kunde inte rida honom i form fast jag hade pessoat som är ganska skarpt, nu har jag det BARA när jag hoppar för att han blir ganska pigg och stark då!
Nästan varje pass var stretigt och både Bello och jag var frustrerade och förstod oss inte på varandra, hade inga band mellan oss alls!

Men nu, nu har vi blivigt som ett helt nytt ekipage, många som säger att de ser skillnad och det är jag super glad för!
Mitt självförtroende har blivigt bättre, jag har fått mer tålamod och när det börjar gå bra så har jag större vilja att lägga ner tid och slit!

VÄRLDENS FINASTE BELLO FIERO! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela