Sofia Lindström

Oriden!

Publicerad 2012-05-14 21:42:29 i Bello,

Idag spenderade Bello och jag ca 40 minuter på banan!
Jag har inte ridit ordentligt sedan förra måndagen!
Skrittade barbacka på tisdagenoch longering på onsdagen!
Efter det har jag inte sett Bello och han har inte blivit ordentligt/tillräckligt motionerad under dessa dagar!

Så idag kändes han lite som en bomb i början av passet! Skulle bara tackta istället för att skritta och ja, allmänt pigg!

Han kunde endast koncentrera sig på det kaos son var på ett fält en bit bort!
Vilma och Ebba var där + deras grannar som hjälpt en rådjursbock som satt fast med hornen i staketet till sommarhagen!
(fick avliva den sen)

Och inte förens Vilma och Ebba kom tillbaka till stallet slappnade Bello av!
Jobbade honom i skritt och trav på volter och och 8a för att få honom lugn!
Efter ett tag coolade han ner och jag är nöjd!
Formen är alltid ganska lätt att rida ihop efter slappa dagar, här snackar vi om att vila sig i form! ;)

Kan även tillägga att jag blev super glad idag när jag fick se min fina häst efter att ha var utan honom ett par dagar!! ❤

Nu ska jag sova, vi hörs!

Kramis!!

Kommentarer

Postat av: sara

Publicerad 2012-05-15 10:09:43

sv: från en maskin på expert :)

Postat av: vira

Publicerad 2012-05-15 16:32:31

fin häst :)

Postat av: Annika

Publicerad 2012-05-15 18:59:59

Söt :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela