Sofia Lindström

Hoppning!

Publicerad 2012-05-24 07:43:17 i Bello,

Godmorgon på er!
Igår hopptränade jag Bello för Tord!
Vi var ute och det var sjukt varmt + hur mycket insekter som helst!

Red fram på en volt! Först i trav och på ena "långsidan" av volten låg en bom som vi skulle rida över! Ökade och minskade traven samt flyttade bakdelen för innerskänkeln!

Sen blev det galopp i lättsitts på samma volt! Red med tagen bakdel (baken innanför spåret) och sen skulle vi sätta oss i sadeln och släppa stigbyglarna och sen samla hästarna i galoppen! Sen skulle vi ta båda tyglar i ytterhanden och innerhanden skulle hänga rakt ner längst kroppen!
Så skulle vi minska ännu mer, lägga 10 meters volter samt göra volt tillbaka i båda varv!
Super träning!

Efter det började vi hoppa fram på alla hinder! Bello var super fin och hade kul!
Dock valde jag att inte hoppa banan eftersom han var så trött, men jag är super nöjd!
Dock blir det att skaffa en huva till nästa gång ifall vi ska vara ute, Bello blir sjukt irriterad på alla insekter i öronen!

Sitter på tåget nu så kan inte lägga upp bilder på övningarna, men jag fixat det i eftermiddag sen när jag kommer hem från skolan! (Y)

Kramis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela