Sofia Lindström

Frihet!

Publicerad 2012-05-27 16:25:22 i Vardag,

Hej hopp!

Nu är jag och familjen hemma efter vår lilla tripp till Öknehult! När vi kom fram igår så fikade vi lite innan jag och min syster red!
Hon red Mimi - en fjordning som hon red en annan gång när vi var här, och jag fick rida en 5 årig valack från Polen, Ferdek hette han!
Kommer ett bättre inlägg om passet senare, kommer även en liten skritt video och lite bilder som mamma lyckats ta!

När vi hade ridit klart gick vi i alla fall ner till de andra vid stugan! Grillade god mat och satt ute på verandan och åt, ligger precis vid vatten så det var som att äta på en brygga, super mysigt!
Efter det satt vi ute ett tag och någon timma senare gick jag och min syster ut på en liten promenad och när vi kom tillbaka så hade de fått igång Tvn som fanns i stugan så vi tittade lite på eurovision! Kollade fram till Loreens nummer och sedan gick jag iväg till badrummet (låg 50 meter från stugan) och sedan gick jag och la mig!

Vaknade vid halv 8 tiden och sen låg jag kvar i sängen fram till typ halv 10!
Vid 10 tiden var alla uppe och käkade frukost ute i solen på verandan! Satt där ute en stund innan jag bestämde mig för att rida en gång till innan vi skulle åka!

Red Ferdek igen, hade tänkt ta ett pass på sandbanan som ligger vid stallet men efter att ha stått där jag vet inte hur länge utan att röra oss en millimeter in mot banan gav jag upp och följde med de andra som skulle rida nere på trespåren!

När vi kom tillbaka till stallet fixade jag hästen och släptte ut honom innan vi gick in och pratade lite med personalen! Betalade och gav dem mitt nummer så att de kan höra av sig till mig i sommar ifall det skulle behövas hjälp!
De verkade väldigt glada för att jag ville jobba där och jag hoppas de ringer, blir det inte i år ska jag försöka jobba där lite nästa år! :)


Kom hem vid 2 tiden och åkte nästan direkt till Bello! I början av passet var han inte medgörlig alls, stel som en pinne och tung i munnen!
Lät  honom trava på med huvudet som han ville och drev hela tiden på honom så att han skulle tycka det var jobbigt. Efter ett tag samnlade jag ihop honom och jobbade med formen och det gick lite bättre, han var fortfarande väldigt tung i handen och lyssnade inte speciellt mycket men han böjde i alla fall på nacken som jag ville!
Red inte speciellt länge, bestämde mig för att sluta när han gjorde som jag ville istället för att tjaffsa och bli irriterad!
Imorgon är det i alla fall träning för monica som står på schemat! (Y)


KRAMIS

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela