Sofia Lindström

Dressyrträning - måndag!

Publicerad 2012-05-08 19:26:39 i Bello,

Som ni vet så var jag på dressyrträning igår!
Skrittarbetet var ganska jobbigt och det känndes som att jag fick väldigt mycket i handen, men traven var faktiskt fin redan från första steget! Visst blir det lite svajigt med formen då och då men det var relativt lätt reglerat!
Galoppen funkade oxå ganska bra, skönt med tanke på att jag inte laggt ner någon tid alls på den i veckan, inte galopperat alls sedan i onsdags på hoppträningen!

Som jag skrev i morrse så tränade vi på skänkelvikningar!
Först var de fula och såg bara ut som när man rider och skär av ett hörn, nästan ingen tvärning alls med andra ord!
Sen blev tvärningen bra men Bello sprang med huvudet i luften som en kamel typ! ^^
Och sen gick han i form oxå men var inte rak i kroppen, men till slut lyckade jag få till ett par raka och bra skänkelvikningar med en häst i form! (Y)

Har inte gjort skänkelvikningar med Bello innan jag började träna för Monica och det här var den absolut bästa gången av alla! :)


Hade den orangea outfiten på Bello igår, fick faktiskt mke beröm för den och de som tränade efter mig tyckte den var skit snygg! :)

Bilder kommer snart! :)

KRAMIS

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela