Sofia Lindström

Träääningen!

Publicerad 2012-03-14 20:43:25 i Bello,

Okej, nu ska jag äntligen blogga om träningen! Var till och med tvungen att tänka till innan jag kom på vad vi gjorde (A)

MEEEN, började med att jag red fram fritt och sedan stod Monica och jag och pratade ett tag, hon frågade hur jag brukade lägga upp träningen hemma och lite sånt och så pratade vi om Bello, att han är ganska seg för hjälperna och allt sånt, man måste lixom göra honom kvickare i reaktionen. Och det var det vi övade på den timman!
Började först med att få igång skritten och gjorde mycket skritt-halt övningar innan vi började med skritt-galopp övningar!

Övergången mellan de olika gångarterna skulle göras med så få travsteg som möjligt. De första gångerna fick vi in några trav steg men sedan flöt det på riktigt riktigt bra och övergångarna blev rena och fina!
Detta satt vi och nötade och nötade nästan hela lektionen, funkade bra i båda varven! Avslutade med samma övning fast skritt-trav, det märktes att han började bli trött för reaktionen blev lite segare men jag är super nöjd ändå!

För att få honom kvickare (för skänkelhjälperna) gör jag så att jag trycker på med skänkeln som "vanligt" lyssnar han inte då så trycker jag på mer bestämt, lyssnar han inte då heller går jag på honom med spöt! Och så fort han går frammåt/reagerar direkt och gör som jag vill får han en massa beröm! Denna teknink tycker jag funkar väldigt bra på Bello!

På träningen nästa vecka ska jag ta med mig min kalender så ska Monica och jag hjälpas åt att skriva ihop ett ridschema för veckan, tror det kommer bli kanon så att jag får lite struktur på min hemma ridning!

Igår hade jag inte tid att rida då jag var på bla sjukhuset och kollade upp min hosta (är troligtvis allergisk mot damm eller pälsdjur) och så var jag på körskolan! senare åkte jag till Tranås och kollade när Axel spelade i ett projektarbete!
I alla fall så red mamma igår, övade på samma sak som på träningen fast skritt-trav, super bra! :)

Idga kom jag hem och pluggade matte efter som vi har prov på fredag! Mamma skulle åka bort och mocka och jag stannade hemma och pluggade, det tog längre tid än vanligt för henne och det visade sig att hon inte kunde låta bli att rida idag heller! ^^

Imorgon har jag projektarbetes rep så stallet blir mammas då oxå, är det bra väder så skulle hon nog rida igen!
Tur att jag har min mamma som hjälper mig så mycket när jag inte kan! <3



Doris är tillbaka i stallet (tillfälligt dock)
Detta är en av Vilmas hästar som just nu står hemma hos Vilmas tränare, där han blir riden och omhändertagen!
När vi köpte Bello stod Doris hemma och de blev kanon bra vänner, så när de fick träffas igen i måndags Belv bello helt överlycklig och vägrade gå in i sin egen box (gick förbi doris när bello skulle in i boxen efter träningen) Haha de är så himla söta ihop de två alltså! ^^
Bilden jag la upp tidigare tog jag på dem i måndags!
Den första bilden här uppe är en As gammal bild som vilma och jag tagit och den undre lånade jag från facebook, från Maja som rider och tar hand om Doris. Det ser verkligen ut som att hon har gjort ett kanon jobb med honom, ser inte ut som samma häst längre!

Ajja, kul att grabbarna grus får träffas lite igen! :)

Nu ska jag packa min väska och sedan soooooovvvvaaa, trött som en ko! ^^
Vi hörs!

KRAMIS

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela